Mitsubishi trzy lata po premierze kontrowersyjnego modelu Eclipse Cross zdecydowało się przedstawić klientom nieco zmodernizowany produkt, który dodatkowo będzie mógł być wyposażony w zupełnie nowy zespół napędowy.
Mowa tutaj o jednostce spalinowej, która wspomagana będzie przez silniki elektryczne. Motor benzynowy o pojemności 2,4 litra oraz silniki wykorzystujące prąd, według producenta optymalizować mają sprawność energetyczną i zwiększyć płynność jazdy. Jak można się domyśleć japoński producent zastosował w odświeżonym modelu dokładnie ten sam układ napędowy, który do tej pory dostępny był w znanym bardzo dobrze Outlanderze PHEV. Pytanie tylko, czy Mitsubishi Eclipse Cross ma szansę na porównywalny sukces rynkowy?
![Mitsubishi Eclipse Cross](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/10/s-x-600-1.jpg)
W Mitsubishi Eclipse Cross PHEV system sam wybierze odpowiedni tryb jazdy, aby przede wszystkim zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję spalin. Samochód będzie mógł poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym (EV), trybie łączącym oba siniki oraz w taki sposób, aby silnik benzynowy odzyskiwał energię dla jednostki elektrycznej. Mimo tego, że auto nie wygląda na bardzo stabilne ze względu na swoje gabaryty, Mitsubishi zapewnia, że system S-AWC zapewni kierowcy pewność precyzyjnego prowadzenia pojazdu w każdych warunkach. Na potrzeby oraz gabaryty wersji PHEV, modernizacji uległy elementy zawieszenia. Między innymi zmieniono amortyzatory, a sprężyny zostały dostrojone do charakterystyki pojazdu.
![Mitsubishi Eclipse Cross](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/10/s-x-600-2.jpg)
Ale nie sam napęd jest czymś nowym. Można śmiało powiedzieć, że nie jest to typowo przeprowadzony lifting w stylu wielu producentów. Zmiany są naprawdę widoczne. Dotknęły one przednie lampy wraz z atrapą chłodnicy. Jeszcze większe zmiany możemy zauważyć z tyłu pojazdu. Całkowicie usunięty został sporych rozmiarów spoiler oraz pas świateł. Można powiedzieć, że poliftowy model prezentuje się nieco mniej futurystycznie od poprzednika. Kwestia gustu.
![Mitsubishi Eclipse Cross](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/10/s-x-600-3.jpg)
Sporo zmieniło się również we wnętrzu. Nowe przeszycia, materiały, wykończenie mają wyprowadzić auto na szczyt w swojej klasie. W poprzedniku sprawiającym problemy rozwiązaniem był gładzik do obsługi systemu multimedialnego. Na szczęście zastąpiony został klasycznymi pokrętłami. Sterują one nowym, 8-calowym ekranem systemu multimedialnego, który dostępny jest już w standardzie. Aby ułatwić jego obsługę przesunięty został bardziej w stronę kierowcy oraz pasażera.
![Mitsubishi Eclipse Cross](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/10/s-x-600-4.jpg)
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wprowadzany na rynek będzie na wiosnę 2021 roku. Do tego czasu zaplanowana zostanie oficjalna, polska prezentacja pojazdu. Od momentu wejścia na rynek japoński producent sprzedał w samej Europie dokładnie 66 390 sztuk. Czy nowa “generacja” ma szansę przebić tę liczbę? Czy stanie się takim samym bestsellerem jak swój starszy brat? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w przyszłym roku.
![Mitsubishi](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/10/s-x-600-5.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta
Comments