Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi trzy lata po premierze kontrowersyjnego modelu Eclipse Cross zdecydowało się przedstawić klientom nieco zmodernizowany produkt, który dodatkowo będzie mógł być wyposażony w zupełnie nowy zespół napędowy.

Mowa tutaj o jednostce spalinowej, która wspomagana będzie przez silniki elektryczne. Motor benzynowy o pojemności 2,4 litra oraz silniki wykorzystujące prąd, według producenta optymalizować mają sprawność energetyczną i zwiększyć płynność jazdy. Jak można się domyśleć japoński producent zastosował w odświeżonym modelu dokładnie ten sam układ napędowy, który do tej pory dostępny był w znanym bardzo dobrze Outlanderze PHEV. Pytanie tylko, czy Mitsubishi Eclipse Cross ma szansę na porównywalny sukces rynkowy?

Mitsubishi Eclipse Cross

W Mitsubishi Eclipse Cross PHEV system sam wybierze odpowiedni tryb jazdy, aby przede wszystkim zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję spalin. Samochód będzie mógł poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym (EV), trybie łączącym oba siniki oraz w taki sposób, aby silnik benzynowy odzyskiwał energię dla jednostki elektrycznej. Mimo tego, że auto nie wygląda na bardzo stabilne ze względu na swoje gabaryty, Mitsubishi zapewnia, że system S-AWC zapewni kierowcy pewność precyzyjnego prowadzenia pojazdu w każdych warunkach. Na potrzeby oraz gabaryty wersji PHEV, modernizacji uległy elementy zawieszenia. Między innymi zmieniono amortyzatory, a sprężyny zostały dostrojone do charakterystyki pojazdu.

Mitsubishi Eclipse Cross

Ale nie sam napęd jest czymś nowym. Można śmiało powiedzieć, że nie jest to typowo przeprowadzony lifting w stylu wielu producentów. Zmiany są naprawdę widoczne. Dotknęły one przednie lampy wraz z atrapą chłodnicy. Jeszcze większe zmiany możemy zauważyć z tyłu pojazdu. Całkowicie usunięty został sporych rozmiarów spoiler oraz pas świateł. Można powiedzieć, że poliftowy model prezentuje się nieco mniej futurystycznie od poprzednika. Kwestia gustu.

Mitsubishi Eclipse Cross

Sporo zmieniło się również we wnętrzu. Nowe przeszycia, materiały, wykończenie mają wyprowadzić auto na szczyt w swojej klasie. W poprzedniku sprawiającym problemy rozwiązaniem był gładzik do obsługi systemu multimedialnego. Na szczęście zastąpiony został klasycznymi pokrętłami. Sterują one nowym, 8-calowym ekranem systemu multimedialnego, który dostępny jest już w standardzie. Aby ułatwić jego obsługę przesunięty został bardziej w stronę kierowcy oraz pasażera.

Mitsubishi Eclipse Cross

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV wprowadzany na rynek będzie na wiosnę 2021 roku. Do tego czasu zaplanowana zostanie oficjalna, polska prezentacja pojazdu. Od momentu wejścia na rynek japoński producent sprzedał w samej Europie dokładnie 66 390 sztuk. Czy nowa “generacja” ma szansę przebić tę liczbę? Czy stanie się takim samym bestsellerem jak swój starszy brat? Na te i inne pytania odpowiedź poznamy w przyszłym roku.

Mitsubishi

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *