Oscar Piastri zwyciężył w niedzielę na torze Monza, umacniając się na pozycji lidera generalki. Podium uzupełnili Guanyu Zhou i Dan Ticktum.
Oscar Piastri zaliczył bardzo dobry start z Pole Position i obronił pierwsze miejsce. Jehan Daruvala stracił natomiast drugą lokatę na rzecz Guanyu Zhou, po chwili Hindusa wyprzedził także Liam Lawson. W drugim Lesmo obrócił się Guilehme Samaia. Brazylijczyk utknął na środku toru i po kilkunastu sekundach pojawił się Wirtualny Samochód Bezpieczeństwa, który niedługo później przeobraził się w pełnoprawną neutralizację. Czerwony Mercedes zjechał pod koniec czwartego okrążenia, a zawodnicy wrócili do walki.
Drugovich po restarcie wyprzedził Jehana Daruvalę i awansował na czwartą lokatę. W Variante della Roggia Liam Lawson wyprzedził Guanyu Zhou i znalazł się na drugim miejscu. Drugovich długo nie nacieszył się czwartą lokatą, ponownie spadając za Daruvalę. Na szóstym okrążeniu Ralph Boschung pojawił się w boksie na zmianie opon. Kółko później Juri Vips stanął na środku toru na wyjściu z Variante della Roggia. W bolidzie Estończyka doszło do awarii, dodatkowo o kierowcę ekipy Hitech zawadził Dan Ticktum.
Na torze od razu pojawił się Samochód Bezpieczeństwa. Podczas tej neutralizacji wielu kierowców zjechało do boksów na zmianę opon. W trakcie postojów doszło do kilku przetasowań i przykrych zdarzeń. Liam Lawson stracił pozycję na rzecz Zhou i Daruvali. Koszmar wydarzył się w ekipie MP Motorsport, gdyż Lirim Zendeli utknął na stanowisku serwisowym, z powodu problemów z dokręceniem jednego z kół. Dodatkowo za Niemcem na zmianę opon czekał kolega z zespołu Richard Verschoor.
Na jedenastym okrążeniu nastąpił restart wyścigu. Od razu po starcie doszło do walki między Guanyu Zhou a Jehanem Daruvalą. Hindus próbował wyprzedzić w Variante della Roggia kierowcę UNI Virtuosi, ale ten wypchnął go z toru i zawodnik Carlina ściął szykanę. Jehan musiał oddać pozycję, co też prędko zrobił. Na kolejnym kółku Piastri wyprzedził Alessio Deleddę, a Daruvala zaatakował Zhou. W Variante della Roggia doszło do analogicznej sytuacji, tylko że tym razem to Chińczyk został wypchnięty przez kierowcę ekipy Carlin. Chwilę później do kuriozalnej sytuacji doszło między Felipe Drugovichem, a jego zespołem. Kierowca myślał, że skrzydło jest uszkodzone, jednak gdy zjechał na pas serwisowy, wszystko było w należytym porządku.
W samej końcówce do dramatu doszło w samochodzie Liama Lawsona. Nowozelandczyk gwałtownie zwolnił na prostej startowej. Okazało się, że w jego bolidzie doszło do awarii systemu gaśniczego. Na torze pojawił się Samochód Bezpieczeństwa, na czym skorzystał Ticktum, zjeżdżając po świeże opony. Po restarcie Brytyjczyk od razu wziął się za atakowanie, jednak został uderzony przez Ralpha Boschunga. Kierowca Carlina cudem wyratował się z opresji i ścinając szykanę, wrócił na tor. Na następnych kółkach wyprzedził Shwartzmana i Pourchaire’a. Marsz Ticktuma po zwycięstwo przerwała ostatnia neutralizacja, spowodowana wypadkiem Davida Beckmanna z Bentem Viscaalem. Taki rozwój wydarzeń oznaczał kolejny triumf Oscara Piastriego, za którym uplasowali się Zhou i Ticktum.
Fot. materiały prasowe serii
Comments