Skoro powstała już limuzyna AMG, to dlaczego nie miałby powstać również SUV? Jeśli zastanawiacie, to oto wizualizacja takiego auta
Oczywiście nie jest to póki co nic oficjalnego. W związku z popularnością segmentu SUV’ów byłby to jednak całkiem sensowny ruch. Tym bardziej, że nie tak dawno Mercedes stworzył SUV’a w wersji Maybach. Możliwe, że także AMG wypuści samochód w tym segmencie. Oczywiście każdy SUV w gamie Mercedesa posiada teraz sportową odmianę AMG, mowa jednak o zupełnie osobnym samochodzie, który mógłby konkurować np. z Lamborghini Urus. Jeśli porównać go do obecnej gamy Mercedesa, znalazłby się zapewne pomiędzy GLE a GLS.
Stylistyka modelu zapewne podobnie jak w przypadku modelu AMG GT 4-door nieco odbiegałaby od standardowego designu Mercedesa. Z pewnością z przodu znalazłby się AMG Specific Grill. Auto od początku byłoby projektowane jako sportowy SUV, w związku z czym również nadwozie otrzymałoby dużo więcej sportowych smaczków, agresywnych linii i licznych przetłoczeń. Z tyłu oczywiście znalazłby się wydech z 4 końcówkami i kształtem zależnym od wersji silnikowej.
Zapewne podobnie jak AMG GT 4-door do wyboru będzie wiele wersji. Na szczycie gamy znajdzie się wersja 63s z 4-litrowym V8, możliwe również, że po pewnym czasie do oferty dołączy hybrydowa wersja, która może mieć nawet około 750 koni. Byłby to rywal Cayenne w wersji Turbo S E-Hybrid. Poza tym, powinny się pojawić także słabsze wersje 43 lub 53. W standardzie znalazłby się oczywiście napęd 4×4 4Matic+. Zapewniłoby to autu godne osiągi, z pewnością najmocniejsze wersje byłyby jednymi z najmocniejszych SUV’ów na rynku.
Niestety nowy model pojawi się najwcześniej dopiero w 2023 roku. Do tego czasu może się dużo zmienić, zwłaszcza jeśli chodzi o napęd. Możliwe, że hybrydyzacja pójdzie jeszcze dalej, więc każda wersja nowego AMG będzie wspomagana silnikiem elektrycznym. Z pewnością byłoby to dość modne połączenie, jednak czy na rynku jest miejsce na jeszcze jednego modnego, hybrydowego SUV’a? Tym zagadnieniem z pewnością zajmą się księgowi niemieckiej marki.
Render: Motor1 Foto. Hubert Popiołek
Redaktor | Fotograf