Nowe BMW X1 zauważone podczas testów na Nurburgringu

BMW X1 nowej generacji jest już w dość zaawansowanej fazie testów. Crossover został ostatnio zauważony na kultowym torze Nurburgring.

Obecna generacja BMW X1 jest dostępna na rynku aż od 2015 roku. Crossover oznaczony kodem F48 jest już więc w sprzedaży od siedmiu lat, co oznacza tylko jedno. Pora na następcę. Z tego powodu od jakiegoś czasu regularnie na ulicach są zauważone zakamuflowane egzemplarze testowe BMW X1 trzeciej generacji. Jedne z najnowszych zdjęć pochodzą z kultowego toru Nurburgring, który jest ulubioną lokalizacją tego typu do testowania swoich nowych modeli.

Nowe BMW X1 zauważone podczas testów na Nurburgringu
Foto. zdjęcia są własnością serwisu Motor1

Nowa generacja BMW X1 ma wciąż korzystać z platformy opracowanej w ramach infrastruktury BMW oznaczanej jako UKL. Ta z BMW X1 jest przeznaczona przede wszystkim dla aut budowanych przez Mini, lecz z racji na rozmiary świetnie sprawdza się w najmniejszym crossoverze budowanym przez producenta z Bawarii. Egzemplarz, który sfotografowano podczas jazd na Nurburgringu to najpewniej jedna ze zwykłych wersji auta z silnikiem spalinowym. Wskazuje na to brak portu ładowania, czy też poczwórnego wydechu, który spotykamy w edycjach oznaczanych dodatkowo literą M.

Nowe BMW X1 zauważone podczas testów na Nurburgringu
Foto. zdjęcia są własnością serwisu Motor1

Oczekując na kolejną generację małego crossovera od BMW można póki co jedynie gdybać nad tym jaka będzie gama silnikowa. Żadnych informacji na ten temat do tej pory nie ma, lecz spodziewa się tego, że zostanie ona stworzona przez miękkie hybrydy, a w ramach szeroko pojętej elektryfikacji gamy prowadzonej przez BMW ma pojawić się hybryda plug-in. Pewne jest również to, że pojawi się elektryczna odmiana, która otrzyma nazwę BMW iX1. Dla osób liczących na wysokie osiągi ma być z kolei przygotowana wersja M 35i.

Na dziś data premiery nie jest wciąż znana, lecz trzeba pamiętać o tym, że wszystkie premiery w ostatnim czasie są lekko opóźnione z racji na to, iż na całym świecie brakuje półprzewodników, które są niezbędne do budowy nowoczesnych aut osobowych, w których znajduje się sporo elektroniki.

Foto. zdjęcia są własnością serwisu Motor1