Firma Michelin od następnego sezonu będzie pełnić funkcję dostawcy opon dla zmieniającej specyfikację samochodów niemieckiej serii DTM.

Od 2011 roku DTM współpracowało z południowokoreańskim producentem opon, Hankook Tire. Dwa lata temu umowa pomiędzy oboma podmiotami została wydłużona do końca sezonu 2023. W tej materii zapewne nic by się nie zmieniło, gdyby nie kryzys specyfikacji Class One. Odejście Audi sprawiło, że jedynym pewnym producentem na sezon 2021 zostało BMW. Zmusiło do władze serii do gruntownych zmian w działaniu DTM i ostatecznego przerzucenia się na auta klasy GT3. Tym samym współpraca z Hankookiem wobec nagłej zmiany samochodów, a co za tym idzie wymaganego dla nich ogumienia, stanęła pod sporym znakiem zapytania. Dziś wiemy już, że współpraca między Koreańczykami a DTM nie potrwa jak było to wcześniej planowane do 2023 roku. Nowym wyłącznym dostawcą opon dla niemieckiej organizacji zostało Michelin.

Michelin tworzy produkty najwyższej jakość, które są od dekad używane nie tylko na drogach, ale przede wszystkim w wyścigach. Każdy kierowca wyścigowy to potwierdzi: niezmiennie wysokie osiągi opon Michelin podczas trwania całego wyścigu są nie do pobicia. Z punktu widzenia kierowców i zespołów są to najlepsze warunki, jakie mogli sobie tylko wymarzyć.

Gerhard Berger, szef serii DTM

Francuzi mają bardzo duże doświadczenie w zaopatrywaniu aut specyfikacji GT3, a ich opony Pilot Sport GT cieszą się wśród zespołów dość sporym powodzeniem. Dlatego też ten ruch ze strony władz DTM nie powinien nikogo dziwić. Na ten moment nie poinformowano, na jaki długi okres została podpisana umowa. Można jednak założyć, że współpraca między producentem a serią będzie długoletnia.

Michelin

Michelin jest zaszczycone perspektywą pracy wraz z DTM. To prawdziwie międzynarodowa seria, która może pochwalić się kierowcami z najwyższej półki i prestiżowymi markami samochodowymi. Mamy zamiar dostarczać na ten podatny grunt nasze MICHELIN Pilot Sport GT S9M, które zostały zaprojektowane, by dostarczać wysokie osiągi i wyjątkową regularność.

Julien Vial, dyrektor Michelin ds. wyścigów klienckich

Foto. materiały prasowe marki

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *