Zakamuflowana elektryczna limuzyna Mercedesa jest już testowana na torze. Debiut EQE już we wrześniu, więc testy wchodzą w decydującą fazę.
Ofensywa elektryczna Mercedesa trwa w najlepsze. Już teraz niemiecki producent ma w ofercie wiele samochodów z takim napędem, jednak w najbliższych latach pojawi się ich jeszcze więcej. Jednym z nadchodzących modeli jest EQE, który w gamie będzie odpowiadał spalinowej klasie E. Już od jakiegoś czasu zamaskowane kamuflażem prototypy pojawiały się na zdjęciach, jednak teraz do sieci trafił film, na którym EQE jeździ po torze Nurburgring w całkowitej ciszy.
Ciężko w takim razie ocenić jaką moc rozwinie nowy model. Prawdopodobnie Mercedes zaoferuje kilka odmian różniących się mocą, baterią oraz rodzajem napędu. Jedna z mocniejszych wersji powinna mieć 408 koni mechanicznych, 765 niutonometrów oraz napęd na 4 koła. Najprawdopodobniej pojawi się także odmiana sygnowana logiem AMG, która rozwinie ponad 500 koni i która także była już testowana. Baterie obu modeli powinny mieć ten sam rozmiar, jednak to słabsza wersja zaoferuje większy zasięg.
Stylistyka EQE będzie ściśle związana z pozostałymi elektrycznymi modelami Mercedesa, a zwłaszcza EQS. Z przodu auto powinno być niemal identyczne, a zauważalne różnice wystąpią jedynie w odmianie z logiem AMG. Nieco więcej zmian nastąpi z tyłu, gdzie linia EQE będzie nieco bardziej nawiązywała do standardowej klasy E niż do opływowego EQS. Nadal jednak, elektryczną limuzynę będą cechować niskie opory aerodynamiczne, dzięki czemu zasięg powinien być naprawdę dobry. W środku, EQE ma mieć niemal tak dużo miejsca jak klasa S.
Nowy elektryczny model Mercedesa ma zadebiutować jeszcze w tym roku. Oficjalna premiera ma się odbyć na targach IAA w Monachium, które są zapowiedziane na wrzesień. Bez wątpienia, zwłaszcza w mocniejszych wersjach będzie to bardzo ciekawa alternatywa dla klasy E, zwłaszcza jeśli cena nie będzie dużo większa. Z pewnością niedługo możemy się spodziewać więcej informacji na temat EQE.
Foto. zdjęcia są własnością serwisu Motor1 Film: CarSpyMedia
Redaktor | Fotograf