Świat wyścigów samochodów turystycznych obiegła bardzo ważna informacja. M-Sport został dostawcą silników w BTCC od 2022 roku przez najbliższe pięć lat.

Od 2011 roku w Brytyjskich Mistrzostwach Samochodów Turystycznych zespoły mogą korzystać z silnika proponowanego przez Związek Samochodów Turystycznych, jeśli nie ma planów na wprowadzenie własnej jednostki napędowej. M-Sport został dostawcą silników w BTCC od 2020 roku. Kontrakt obejmuje lata 2022-2026. Warto wspomnieć, że w tym sezonie aż pięćdziesiąt pięć procent ekip skorzysta z silnika oferowanego przez Związek Samochodów Turystycznych.

M-Sport został dostawcą silników w BTCC i zajmie się pracą nad jednostkami napędowymi najnowszej generacji. Poza tym przy współpracy z firmą Cosworth rozpoczyna się projektowanie napędu hybrydowego obowiązkowego w BTCC od 2022 roku. Intensywne testy nowych silników zaplanowano na 2021 rok.

BTCC

Chociaż M-Sport został dostawcą silników, to aktualną obsługą klientów do końca 2021 roku zajmuje się firma Swindon Engines, która współpracuje od sezonu 2011.

“Cieszymy się, że zostaliśmy wybrani, jako dostawca silników do BTCC do 2022 roku. Brytyjskie Mistrzostwa Samochodów Turystycznych od dawna są znaną i prestiżową serią brytyjskiej sceny sportów motorowych i wszyscy czekamy na współpracę ze Związkiem Samochodów Turystycznych i zespołami w tym nowym i ekscytującym projekcie”

– mówi dyrektor M-Sport – Malcolm Wilson

“Głęboko wierzę, że M-Sport ma jedne z najlepszych wyspecjalizowanych umiejętności inżynierskich w kraju, a wraz z rozwojem naszego centrum te umiejętności będą się zwiększać”

– podsumował Malcolm

Z przyjemnością witam M-Sport w rodzinie BTCC i gratuluję udanego przetargu i okazję do dostarczenia silnika TOCA od 2022 r., Co zrozumiałe nasza oferta cieszyła się dużym zainteresowaniem ze strony bardzo wysokiego kalibru oferentów, dlatego jest to dowód profesjonalizmu i wiedzy M-Sport, że udało im się wyjść z tak konkurencyjnego i kompleksowego procesu zwycięsko”

– powiedział Alan Gow – szef BTCC

Takie informacje są bardzo dobre dla ekipy Malcolma Wilsona. Kłopoty finansowe zespołu M-Sport związane z epidemią COVID-19 są sporym utrudnieniem w rozwoju firmy, która utrzymuje się głównie ze sprzedaży samochodów rajdowych, a także ich późniejszej obsługi. Kontrakt na dostarczanie silników od 2022 roku, może pomóc w stabilizacji ekonomicznej i być może pośrednio przełoży się na bardziej konkurencyjny projekt samochodu WRC od 2022 roku.

BTCC

Źródło: Materiały prasowe Foto. M-Sport

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *