Honda Civic XI przyłapana na testach jako wersja Fastback

Są takie auta, które zawsze wzbudzają duże emocje, niezależnie czy seryjnie, czy po tuningu, a Honda Civic pasuje do tego grona idealnie

Mniej więcej miesiąc temu, Honda oficjalnie pokazała nową generację modelu Civic 11. generacji. Co prawda nie była to wersja produkcyjna, bo zaprezentowany samochód zawierał dopisek “Prototype”, ale tutaj większych zmian nie będzie i możemy spodziewać się, że to co widzieliśmy, to również pojawi się w salonach. Dlatego też temat Civica XI nie schodzi z ust, a jeden z członków forum CivicXI przyłapał zakamuflowany egzemplarz podczas testów. Na pierwszy rzut oka, ktoś mógłby powiedzieć, że to przecież Civic sedan, dokładnie taki sam jak podczas prezentacji, ale w kamuflażu. Nic jednak bardziej mylnego. Wystarczy się nieco przyjrzeć, aby zobaczyć, że testowany egzemplarz, to tzw. Fastback, a jego sylwetka delikatnie różni się od sedana.

Honda Civic Hatchback

Pierwsza myśl, która przychodzi do głowy patrząc na ten egzemplarz to Hyunda i30 Fastback. Linia tego samochodu jest bardzo zbliżona i tutaj wypatrywalibyśmy najbliższego rywala. Bagażnik przypomina kształtem nieco “kaczy kuper”, co jest takim znakiem rozpoznawczym dla Fastbacka. Kamuflaż jest bardzo obfity, dlatego też ciężko dostrzec jakieś większe szczegóły, ale zdaje się, że z tyłu będziemy mieć blendę LED, która przebiegać będzie przez całą szerokość auta, a to byłby ciekawy dodatek pod względem designu. Z przodu większych zmian nie widać i w zasadzie raczej nie spodziewamy się tam modyfikacji w zależności od wariantu. Jednak jak już wspomnieliśmy o i30 Fastback, to przecież Hyundai występuje w wersji N. Zatem czy Honda stworzy Civica Fastback Type-R?

Honda Civic Hatchback

Na pewno takie auto jest pożądane przez fanów marki i sami chcielibyśmy coś takiego zobaczyć. Stworzenie Fastbacka Type-R mogłoby rozwiązać problem wycofanego Civica Si, który choć cieszył się małą popularnością, to jednak miał taki sportowy duch. Nowa Honda Civic ma pojawić się w salonach w pierwszym kwartale 2021 roku. W pierwszej kolejności trafi na rynek amerykański, a później do Europy. Poza sedanem, obecny będzie hatchback i najprawdopodobniej omawiany w tym artykule Fastback. Wersji Typer-R dla któregokolwiek nadwozia (nie wiemy jakie finalnie będą) możemy spodziewać się dopiero w połowie 2022 roku. Potwierdzone zostało, że nie pojawi się napęd na cztery koła, jednak technologia hybrydowa nie jest wykluczona, aby spełnić normy emisji spalin.

Foto. CivicXI