Debiutuje hybrydowy Ford Focus o mocy 155 KM z silnika 1.0 EcoBoost

Ford Focus jako jedno z nielicznych aut w swojej klasie nie był oferowany w wersji z napędem hybrydowym. Na szczęście to się zmieni. Nowy Focus będzie korzystał z układu, który dostępny jest obecnie w nowej Pumie czy Fieście.

Pod maską Forda Focusa mHEV (Mild Hybrid) znajdzie się trzycilindrowa jednostka benzynowa o łącznej mocy 155 koni mechanicznych. Wyższa moc uzyskana jest dzięki dołączeniu do 1-litrowego silnika EcoBoost małej jednostki elektrycznej. Takie połączenie ma mieć znaczący wpływ na niższe wartości zużycia paliwa szczególnie podczas hamowania oraz rozpędzania auta. Pod przednim siedzeniem pasażera znajdzie się chłodzony powietrzem 48-woltowy akumulator litowo-jonowy. Czy dzięki temu Ford Focus będzie autem oszczędnym?

Ford Focus

Jak zapewnia producent, średnie zużycie paliwa wynosić ma 5,1 l/100km. Są to pomiary wykonane w cyklu WLTP. Dostępna będzie również słabsza odmiana, której łączna moc wynosiła będzie 125 koni mechanicznych. W zależności od rynku zelektryfikowany Focus dostępny będzie we wszystkich wersjach, które zostały przewidziane dla tego modelu, czyli Titanium, Active, ST-Line, Vignale. Hybrydowy układ napędowy dostępny będzie również we wszystkich wersjach nadwozia, w tym hatchback oraz kombi (na niektórych rynkach sedan).

„Nasze zelektryfikowane układy napędowe zostały zaprojektowane nie tylko po to, by oszczędzać kierowcom na paliwie, ale także by zwiększyć przyjemność z jazdy naszymi pojazdami.”

Roelant de Waard, wiceprezes ds. Marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe
Ford Focus

Znacząca nowością będzie możliwość zamówienia nowego w pełni cyfrowego zestawu wskaźników. Wyświetlacz współdzielony jest z innymi modelami marki. Mierzący 12,3 cala ekran zapewnić ma bardziej intuicyjne obrazy oraz pełną paletę kolorów, dzięki czemu wskazówki będą mniej męczące dla oczu i łatwiejsze do odczytania. Focus mHEV wyposażony będzie również w technologię ostrzegania kierowcy o sytuacjach, które wykraczają poza pole jego widzenia.

Umieszczenie akumulatorów pod siedzeniem pasażera pozwoliło modelowi zachować pełną pojemność bagażnika. Praktyczność oraz funkcjonalność to cechy, dzięki którym nowy Focus odnosi sukces. Dzięki dodaniu do oferty wersji hybrydowej, Ford z pewnością pozyska nowych klientów.

Foto. materiały prasowe producenta