Marki z grupy PSA z pełną dowolnością wyboru hybryd i elektryków

Przeważnie ogromne koncerny zajmujące się produkcją aut pod logotypami wielu marek, narzucają producentom plany elektryfikacji aut. Dzieje się tak m.in w grupie VAG, gdzie przykładowo hybrydowa Skoda Superb korzysta z tych samych rozwiązań, które możemy znaleźć u jej brata, czyli Volkswagena Passata. Inaczej jest w PSA.

Według zarządu koncernu PSA, poszczególne firmy, które znajdują się w ich grupie same mogą decydować o planach elektryfikacji swoich modeli. Jak uważa PSA, producenci sami powinni decydować o przyszłości swoich modeli, ponieważ wiedzą jakie mają zapotrzebowanie rynkowe.

„Wewnątrz PSA samochody z segmentu C mogą być produkowane na dwóch platformach, zarówno eCMP, jak i EMP2, dzięki czemu marki mogą mieć możliwość wyboru wersji w pełni elektrycznej lub hybrydowej typu plug-in”

Anne-Lise Richard – dyrektor ds. pojazdów elektrycznych grupy PSA
PSA

Jak wiemy auta z segmentu C z silnikami elektrycznymi stają się na rynku europejskim co raz bardziej popularne. Wzbudza to w grupie PSA poruszenie ponieważ konkurencja rośnie w sile. Większość zmodernizowanych modeli posiada w swojej gamie silnikowej co najmniej jedną zelektryfikowaną wersję. Tymczasem auta z najbardziej popularnego segmentu, które posiada w swojej ofercie francuska grupa nie mogą być wyposażone w bardziej “przyjazne” dla środowiska jednostki. Niebawem jednak ma się to zmienić.

PSA

Jednym z najważniejszych posunięć jeżeli chodzi o francuską markę – Peugeot będzie premiera nowej 308. Przewidziana jest ona na rok 2022. Jak wynika z informacji prasowych model będzie wykorzystywał zmodernizowaną wersję wykorzystywanej już platformy EMP2. Dzięki temu auto będzie mogło być wyposażone nie tylko w wersję hybrydową, ale także w pełni elektryczną. Warto dodać, że również Citroen planuje sprzedaż swojego zupełnie nowego modelu z segmentu C, który do napędu wykorzystywał będzie jedynie silnik elektryczny. Jeżeli chodzi o inne modele z grupy PSA to na informację o ich elektryfikacji będziemy musieli jeszcze zaczekać. Aktualnie, priorytetem dla całej grupy jest wprowadzenie swoich aut z segmentu C do “świata” aut zelektryfikowanych.

„Istnieje możliwość zelektryfikowania mniejszych samochodów [modele z segmentu A], jednakże trudno jest znaleźć kompromis pomiędzy ceną, a zasięgiem.”

Anne-Lise Richard – dyrektor ds. pojazdów elektrycznych grupy PSA
PSA

Foto. materiały prasowe koncernu