Peugeot 308 2021 – małe, lecz ważne zmiany w obecnej generacji

Nowa generacja modelu 308 ma się pojawić już za rok, ale teraz Peugeot wprowadza małe zmiany na nadchodzący rok modelowy, aby odświeżyć auto

Obecna generacja modelu 308 jest na rynku od 2013 roku i w tym czasie doczekała się nawet faceliftingu (2017). Jednak rywale zdążyli wprowadzić już nową generację swoich modeli (np. Seat nowego Leona, a Volkswagen nowego Golfa), więc Peugeot nie może pozostać w tyle i wprowadza małe zmiany dla modelu 308 na rok modelowy 2021. To prawdopodobnie ostatnie zmiany przed wprowadzeniem na rynek nowej generacji w 2021 roku, dlatego są one same w sobie wyjątkowe. Czy można nazwać to faceliftingiem? Raczej nie, ale pożegnalną wersją tego modelu już jak najbardziej.

308

Na liście zmian znajduje się przede wszystkim nowy lakier o nazwie Vertigo Blue, dwa nowe wzory aluminiowych felg, zastąpienie analogowych zegarów systemem i-Cockpit oraz zaktualizowany system multimedialny. Niezależnie jaką wersję wybierzemy to standardowo 308 otrzymuje dwustrefową klimatyzację, automatyczne reflektory, tylne czujniki parkowania, cyfrowe radio DAB, automatyczne wycieraczki przedniej szyby i automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne (elektrochromatyczne). Oprócz tego na pokładzie pojawią się najnowsze systemy bezpieczeństwa takie jak czujnik zmęczenia kierowcy, automatyczny włącznik świateł, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie o zjechaniu z pasa ruchu czy system rozpoznawania znaków drogowych.

« 1 z 4 »

Pod maską nie zaszły żadne zmiany i dalej mamy do wyboru silniki benzynowe PureTech o pojemności 1.2 i mocy na poziomie 110 lub 130 KM. Oprócz tego są silniki wysokoprężne o pojemności 1.5 i takich samych wariantach mocy. Można wyposażyć je w 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegowy automat (5-biegowy manual nie jest już dostępny). Nie poznaliśmy jeszcze cennika dla odświeżonej wersji, ale nie spodziewamy się wielkiej podwyżki cen. Peugeot teraz musi skupić się na tym, aby nowa generacja 308 (trzecia już) była godnym rywalem dla trójki VAG’a oraz Forda Focusa. Konkurencja nie śpi, więc kluczowe będzie zaprezentowanie modelu e-308 oraz hybrydowego wariantu PSE o mocy ponad 300 KM. Więcej szczegółów powinniśmy poznać za kilkanaście tygodni.

« 1 z 5 »

Foto. materiały prasowe producenta