Może zamiast powrotu do dużych nerek powinniśmy wrócić do przodów w stylu “rekina”, co pokazuje nieoficjalna grafika nowego BMW serii 6 na 2025 rok
Historia BMW serii 6 jest dosyć skomplikowana. Oficjalnie jej początek datuje się na rok 1975, kiedy to do sprzedaży trafiła generacja o oznaczeniu E24. To był spory szok, bo stylistyka pomiędzy E24 a E9 przeszła nie małe zmiany i wielu, podobnie jak teraz przy serii 4, mówiło, że prawdziwe BMW już się skończyło. Produkcja trwała do 1989 roku i tutaj historia serii 6 się urywa. Wraca 14 lat później jako generacja E63/E64 i tutaj ponownie wielu mówi, że to nie najpiękniejsze auto. Już 7 lat później żegnamy serię 6 po raz kolejny, po to, aby przywitać powrót serii 8. Jednak dzisiaj i tak możemy kupić BMW serii 6 Gran Turismo i nawet ostatnio producent pokazał odświeżony wariant przy okazji liftingu serii 5.

Wracając jednak do wizji na 2025 rok warto zaznaczyć, że mowa tutaj o Coupe oraz ewentualnym Cabrio. Samochód ma być wyjątkowy i ma wyrażać emocje – czy tak jest? Ciężko odmówić mu finezji i ciekawej stylistyki, bo dzisiaj już takich kształtów w nowych samochodach nie spotkamy. Tutaj od razu na myśl przychodzi mi koncept BMW serii 8, gdzie również mieliśmy nieco “rekinowaty” przód, a w finalnej wersji produkcyjnej zostało to nieco ucywilizowane. Czy tak też mogłoby być w przypadku serii 6? Jak najbardziej tak, ale na zdjęciach porównujących E24 z nową odsłoną widać jak bardzo zmieniły się samochody na przestrzeni ostatnich 10, 20, 30 lat i jakie agresywne kształty zaczęły królować.
Jest jeszcze jedna kwestia – nie ma wielkich nerek. To powinno ucieszyć naprawdę wielkie grono odbiorców, bo nowa stylistyka z ogromnymi nerkami na przodzie nie cieszy się jakimś ogromnym uznaniem. Czy wygląda źle? Raczej nie, bo to kwestia gustu i przyzwyczajenia się oraz odpowiedniej konfiguracji kolorystycznej samochodu, ale te grafiki pokazują idealnie, że można nawiązywać do poprzedników, a wielkie nerki wcale nie są do tego niezbędne. Czyżby w tym krył się przepis na sukces?

Foto. Grigory Butin
To może Cię zainteresować
-
Hyundai Ioniq 6 w wersji Shooting Brake – tańsze Porsche Taycan ST?
-
Range Rover Sport SVR – render nowej generacji sportowej odmiany
-
Nowy Peugeot 3008 nachodzi – czy utrzyma pozycję na rynku SUV-ów?
-
Volkswagen ID.3 GTX nadchodzi – pierwszy elektryczny hot-hatch
-
Nowe BMW Serii 7 w wersji Touring – jeszcze bardziej kontrowersyjne?