Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Choć części do nowego BMW M5 CS można było już kupić na Allegro, to jednak dopiero teraz pojawiła się oficjalna zapowiedź samochodu na styczeń 2021 roku

Najbardziej oczekiwane auto BMW 2020 roku? BMW M3/M4, a zaraz po tym nowe BMW M5 CS, chociaż jak wiemy, to ostatnie w 2020 już nie zdąży zadebiutować. Wiele się mówiło o topowej wersji CS przy okazji facelifignu, gdyż to totalna nowość niemieckiego producenta w tym segmencie. Wcześniej mogliśmy obserwować warianty CS w modelach M3 oraz M4, a także stosunkowo niedawno w M2. Oczekiwania wobec nowej “piątki” są duże, bo na pewno ma być lepsza od wersji Competition, ale tak naprawdę jak przenieść sportowe, a w zasadzie torowe, emocje do auta, które wywodzi się z limuzyny? Przecież nie zamontujemy tam wielkiego skrzydła, bo to będzie wyglądać komicznie. Bayerische Motoren Werke ma na to plan.

Jeśli interesujecie się samochodami niemieckiej marki, to postać Markusa Flascha, nie jest wam obca. To CEO działu BMW M, który odpowiada za wszystkie sportowe warianty. Śledząc profile w Social Media tego Pana, można całkiem sporo dowiedzieć się wcześniej na temat nowych modeli. Teraz na kanale BMW M pojawił się film, w którym to Markus Flasch występuje jako prowadzący i przedstawia nam nowe M5 CS. Auto jest przykryte specjalnym pokrowcem, ale nieco zostało odsłonięte, dzięki czemu mogliśmy rzucić okiem na wprowadzone zmiany, chociaż wszystkich i tak najbardziej interesuje to, co znajduje się pod maską.

BMW M5 CS

Wizualnie na liście zmian mamy lekko brązowe obramowanie grilla, żółte światła z wyraźną inspiracją motorsportem, węglowo-ceramiczne hamulce z czerwonymi zaciskami oraz kute felgi. W środku zgodnie ze słowami Flascha, mamy mieć kubełkowe fotele z włókna węglowego (tak jak w M3/M4), ale nadal będzie to auto czteroosobowe. Co pod maską? Oczywiście silnik 4.4 V8 jak w innych wariantach M5, ale tutaj moc to 635 KM. Dużo czy nie? To zależy, bo wersja Competition generuje 625 KM, więc to zmiana tylko o 10 KM, ale jest jeszcze jeden mały szczegół – waga. Względem Competition, nowe CS waży o 70 kg mniej, co znacząco wpłynie na osiągi. Jeśli Competition przyspiesza do setki w 3,3 sekundy, to CS zrobi to bliżej 3 sekund. Kiedy premiera BMW M5 CS? W styczniu 2021 roku.

BMW M5 CS

Foto. materiały producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *