BMW M2 CS i Bentley Continental Flying Spur w nietypowym wyścigu

Niemiecki chuligan, czy brytyjski arystokrata? Kto okazał się szybszy? BMW M2 CS? A może Bentley Continental Flying Spur?

Kanał Carwow przyzwyczaił nas do swoich ciekawych drag race’ów. Zazwyczaj naprzeciwko siebie stają auta podobnej klasy, jednak tym razem stało się inaczej. M2 CS to jedno z najlepszych aut służących do zabawy. Dlatego można powiedzieć, że jest typowym torowym chuliganem, mającym dać maksymalną przyjemność z jazdy. Zupełnie po drugiej stronie skali znajduje się Bentley Flying Spur W12. Raczej nikt nigdy nie pomyśli o zabraniu go na tor, pomimo tego, że pod maską znajduje ogromny i mocny silnik. Auto jest nastawione na luksus i komfort, i w tych kategoriach jest jednym z najlepszych samochodów na świecie.

Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby sprawdzić jak te auta poradzą sobie w standardowych konkurencjach Carwow. Wyniki wyścigu na ¼ mili nie są zaskakujące. Przy pierwszych dwóch próbach, dużo lepiej poradził sobie Bentley. Główną zasługą był napęd na 4 koła i większej mocy. M2 CS miało trochę problemów na starcie, i dopiero pod koniec zaczęło odrabiać stratę. Przy trzecim podejściu, BMW w końcu wystartowało bez wyraźnej straty trakcji na początku i minimalnie wygrało wyścig. Osiągnęło przy tym czas 12 sekund, Bentley jednak w poprzedniej próbie, kiedy ścigało się z Audi S8 osiągnęło czas na poziomie 11.5 sekundy.

M2 CS

Kolejną konkurencją był wyścig z tzw. Rolki. Auta startowały w ruchu, przy prędkości 50 mil na godzinę. Na początku sprawdzono jak poradzą sobie w zwykłym trybie jazdy i skrzyni. Tutaj też mieliśmy małe zaskoczenie. To Bentley szybciej wystrzelił i zaczął powiększać przewagę nad M2 CS. W drugiej próbie, w autach ustawienia zmieniono na sportowe, i to tutaj BMW pokazało swój pazur. Od razu wystrzeliło, odjeżdżając brytyjskiemu autu na znaczną odległość. Bentleyowi udało się dogonić niemieckiego sportowca dopiero przy 180 milach na godzinę.

M2 CS

Ostatnim testem była wydajność hamulców. Tutaj oczywistym faworytem było M2 CS, które było o wiele lżejsze od Bentleya, a ponadto wyposażone w opcjonalne hamulce ceramiczne. Jednak i tutaj nastąpiła niespodzianka. CS zatrzymał się dopiero kawałek za Bentleyem, więc i tutaj brytyjskie auto zwyciężyło. Pomimo tego, że Bentley nie był faworytem do zwycięstwa w tym porównaniu, udało mu się wygrać wszystkie konkurencje.

Źródło: CarWow