Elektryczne BMW serii “i” nie były bardzo udane, ale i4 ma to zmienić i zaoferować więcej od konkurencji w podobnej cenie
BMW powoli szykuje się do przemodelowania swojej serii “i” oraz wprowadzania samochodu o nazwie i4. O tym modelu mówi się już od jakiegoś czasu, bo auto bazujące na serii 3 ma oferować znacznie więcej niż wariant M. Mimo, że udało się przyłapać kilka egzemplarzy podczas testów, a samo BMW zdradziło trochę informacji o nadchodzącym samochodzie to jednak wciąż mamy wiele kwestii bez wyjaśnienia.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/11/2a0e435b-bmw-i4-spied-with-thinner-camo-10.jpg)
Najważniejsze jednak jest to co pod maską, choć tutaj znaczenie frazy “pod maską” ma nieco inny sens. Mówi się, że samochód będzie napędzany przez 2 silniki elektryczne cierpiące energię z baterii o pojemności 80 kWh. Niewykluczone, że dzięki temu auto w standardzie będzie miało napęd xDrive z możliwością odłączenia jednej osi. Moc? Tutaj robi się znacznie ciekawiej, bo podana została wartość około 530 KM. Tak, to o 100 KM więcej niż w obecnym modelu M4. Różnica w osiągach? Niewielka, bo czas do setki ma być w okolicy 4 sekund, czyli bardzi zbliżony, a prędkość maksymalna wyniesie 193 km/h. Zapytacie dlaczego tak mało, więc już spieszę z odpowiedzią – najprawdopodobniej BMW nie chce stawiać wyżej w hierarchii modeli elektrycznych od spalinowych, więc wprowadza stosowne ograniczenia.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/11/e6ca8574-bmw-i4-spied-with-thinner-camo-13.jpg)
Obecnie największy problem elektryków to zasięg, ale i4 ma oferować aż 600 km na jednym ładowaniu przy czym 80% baterii naładujemy w 35 minut. Jeśli bardzo by nam się śpieszyło to podobno 100 km zasięgu będzie do uzyskania w 6 minut – jak dla mnie całkiem dobry wynik. Jak już jesteśmy przy bateriach i zasięgach to warto poruszyć kwestię wagi, bo ta jest dosyć duża. Sam układ baterii ma ważyć około 550 kg, a jeśli weźmiemy pod uwagę, że bazą samochodu jest seria 3 to finalnie możemy znaleźć się blisko 2000 kg.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2019/11/6a0dfafc-2021-bmw-i4-9.jpg)
Premiera samochodu jest zakładana na 2021 rok i niewykluczone, że BMW zaoferuje więcej niż jedną wersję samochodu. Najbardziej trafnym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie wersji podstawowej z dwoma silnikami tak jak zwiastują to informacje z przecieków oraz słabszej odmiany z jednym silnikiem i napędem na jedną oś oraz słabszą baterię. BMW pozostaje życzyć udanego wprowadzenia nowej odsłony serii “i”, aby tym razem udało się stworzyć coś lepszego.
Foto. Carscoops
![](https://i0.wp.com/wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/04/261593316_2423533834448436_1041582224769417041_n.jpg?resize=100%2C100&ssl=1)
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments