Redaktor | Fotograf

Porsche nie zwleka z prezentacją nowych modeli. Na rynku pojawił się niedawno nowy ekstremalny samochód producenta ze Stuttgartu. Porsche 911 GT3 RS robi wrażenie nawet gdy stoi zaparkowany na ulicy. Cała magia dzieje się jednak na torze. Porsche nie chce jednak na tym zaprzestać. Na Nurburgringu pojawił się już zakamuflowany model 911 GT2 RS, który może być nowym królem toru.

Nurburgring to tor, który jest nie tylko jednym z najważniejszych miejsc do odwiedzenia. Wielu producentów wykorzystuje go do testowania swoich prototypów, aby mogły jeździć jak najlepiej. Nie inaczej jest w przypadku Porsche, które korzysta z Nurburgringu wyjątkowo często. Na tym torze pojawiły się już takie modele jak nowe 911 GT3 RS czy Cayenne Turbo GT. Teraz przyszła jednak pora na coś jeszcze szybszego. Wszystko wskazuje na to, że Porsche testuje już na torze nowego króla Nurburgringu. Ma nim zostać Porsche 911 GT2 RS.

Porsche 911 GT2 RS testowane na Nurburgringu - nowy król?
Fot. Motor1

Na zdjęciach można zauważyć model, który przypomina GT3 RS. Faktycznie, jest to prawdopodobnie jeden z mułów testowych tego modelu, jednak według fotografów, samochód brzmiał znacznie bardziej jak auta z turbodoładowaniem. Warto też zwrócić uwagę, że układ wydechowy na zdjęciu to atrapa, a same końcówki faktycznie umieszczone są bardziej po bokach. Podobny układ występował już w poprzedniej generacji Porsche 911 GT2 RS. Prawdopodobnie producent z Zuffenhausen testuje różne rozwiązania, ponieważ do debiutu modelu zostało jeszcze dużo czasu.

Porsche 911 GT2 RS testowane na Nurburgringu - nowy król?
Fot. Motor1

Poprzednia generacja modelu była w posiadaniu rekordu Nurburgringu przez stosunkowo krótki czas. Został on pobity przez Lamborghini Aventador SVJ, a następnie dopiero wersja od Manthey Racing była w stanie poprawić rekord i zostać królem Nurburgringu. Niedawno jednak znów doszło do roszad w tej kwestii. Nowym rekordzistą jest Mercedes-AMG One, który ustalił rekordowy czas na poziomie 6:30 minut. Przed Porsche trudny orzech do zgryzienia. GT2 RS ma jednak skorzystać z lekkiego układu hybrydowego, który ma zapewnić znacznie wyższą moc i moment obrotowy. Najnowsza generacja ma rozwijać ponad 700 koni mechanicznych.

Fot. Motor1

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *