O takiej wersji mówiło się już od dawna, jednak teraz stanie się ona musem. Normy emisji spalin i panująca moda spowoduje, że nawet Porsche 911 otrzyma odmiany hybrydowe. Już teraz jest ona testowana na Nurburgringu.
W obecnych czasach w świecie motoryzacji nic już nie jest pewne. Wiele rzeczy, do których byliśmy przyzwyczajeni powoli się zmienia. Modele elektryczne przejmują powoli prymat, a na ich produkcje decyduje się coraz więcej producentów. Niektórzy jednak póki mogą, trzymają się produkcji aut spalinowych lub hybryd. Tak właśnie Porsche postępuje ze swoją flagową 911, która według zapewnień ma być tak długo jak to możliwe produkowana z bokserem pod maską. Nic jednak nie szkodzi na przeszkodzie, aby obok niego pojawił się silnik elektryczny, tworząc hybrydowe wersje. Wszystko oczywiście w imię ekologii.
Taką właśnie wersję prawdopodobnie ujrzymy już w obecnej generacji 992. Prototyp zauważono podczas testów na Nurburgringu. Nie różni się on niczym szczególnym z zewnątrz względem zwykłej odmiany Turbo. Co ciekawe jednak, tylne szyby zostały zaciemnione. Możliwe, że 911 w wersji hybrydowej nie będzie miało tylnych siedzeń. W ich miejscu pojawią się oczywiście baterie. Choć zabierze to nieco praktyczności to i tak miejsca z tyłu w 911 są praktycznie tylko dla dzieci.
Nowa odmiana 911 będzie się zapewne nazywać Turbo E-Hybrid. Jak zapewnia Porsche, osiągi zostaną postawione ponad wydajność, a więc możemy spodziewać się próby zmaksymalizowania osiągów, a nie ekonomiczności. Bez wątpienia, niemiecki producent będzie chciał przy tym zachować maksymalnie dobre prowadzenie, a więc i niską masę. To drugie będzie jednak trudne do spełnienia. Turbo E-Hybrid wprowadzi przy tym nową definicję topowego modelu 911. Do tej pory były to wersje z serii GT, a przede wszystkim GT2 RS, oraz spalinowego Turbo (S). Niestety, nie wiadomo jeszcze, kiedy hybrydowe 911 doczeka się premiery. Możliwe, że testy potrwają jeszcze trochę, a prezentacja nastąpi dopiero przy okazji faceliftingu modelu. W pełni elektryczne 911 nie nadejdzie jeszcze w tej dekadzie.
Foto. Motor1
Redaktor | Fotograf