Pod koniec zeszłego miesiąca niemiecki producent zaprezentował nam zmodernizowanego Volkswagena Polo. Wiemy już, że Volkswagen nie zrezygnuje z wersji GTI, którą oficjalnie zobaczymy w czerwcu.
Aby złagodzić ciekawość klientów z całego świata Volkswagen opublikował dziś oficjalne szkice “najgorętszej” wersji Polo, czyli GTI. Nieprzerwanie od trzeciej generacji modelu wybierać możemy właśnie taką odmianę. Pierwsze z nich pojawiły się w 1998 roku. Pod maskę trafiły jednostki wolnossące o pojemności 1.6 litra i mocy około 120 koni mechanicznych. Czasy się trochę pozmieniały. Obecnie najnowsza generacja Polo GTI wyposażona jest w 2-litrowy turbodoładowany silnik o mocy 200 koni mechanicznych. Model po liftingu przedstawiany jest jako „ostrzejszy, dynamiczny, pełen mocy”. Podobnie jak jego starszy brat, czyli Golf GTI, nowe Polo GTI wyposażone będzie w światła LED do jazdy dziennej wbudowane w wloty powietrza na atrapie chłodnicy. Czerwony pasek nad pasem świetlnym świetlnym również został odziedziczony po Golfie GTI. Dzięki temu wygląda Volkswagena Polo będzie bardziej agresywny.
Producent jest ostrożny jeśli chodzi o podawanie informacji na temat danych technicznych Polo GTI. Dla przypomnienia obecnie produkowane Polo GTI wyposażone jest we wcześniej wspomniany motor 2.0 TSI o mocy 200 koni mechanicznych. Sześciobiegowa skrzynia manualna była dostępna, ale tylko przez jakiś czas. Prawdopodobnie po liftingu będziemy mogli mieć GTI jedynie z DSG. Obecnie taki zestaw pozwala na przyśpieszenie do pierwszej “setki” w 6,7 sekundy. Spodziewamy się, że GTI będzie dobrze wyposażone w standardzie. Volkswagen przyznał, że platforma, z której korzysta Polo przygotowana jest pod więcej mocy. Producent nie zdecydował się jednak na żadną mocniejszą odmianę. Najmocniejszym seryjnie produkowanym Polo zostaję więc zaprezentowana w 2012 roku wersja R WRC Street, której mocy wynosiła 217 koni mechanicznych.
GTI jest bardzo potrzebne w gamie Polo zważywszy na to, że Volkswagen kolejny raz nie wyposażył “seryjnych” odmian w silnik 1.5 TSI o mocy 150 koni mechanicznych. Dziwne. Seat Ibiza, czy nawet nowa Skoda Fabia wyposażone są w te jednostki, a najmocniejszy silnik w polo generuje 115 koni mechanicznych i ma pojemność 1-litra. Więcej informacji oraz datę premiery poznamy na początku czerwca. Również w tym miesiącu planowany jest debiut Polo GTI.
Foto. materiały prasowe producenta
Comments