Lifting nie przyniesie wielu zmian, jednak nieco odświeży model, bo aktualny Ford Focus jest obecny na rynku od 2018 roku i musi podążać za konkurencją.
Nowy Ford Focus nie wprowadził dużych zmian w stosunku do poprzedniej generacji. Podobnie będzie i przy okazji nadchodzącego liftingu. Jego zadaniem będzie jedynie unowocześnienie obecnych rozwiązań i wprowadzenie nieco zmienionej stylistyki. W związku z tym Ford nie kryje się ze swoimi zamiarami i nie ukrywa samochodów testowych pod grubą warstwą kamuflażu, tak jak to ostatnio zrobiła Honda z Civiciem nowej generacji. Zdjęcia Focusa udało się zrobić w czasie testowania go na śniegu.
Główne zmiany skupiają się na przednich lampach. Kształt świateł do jazdy dziennej LED nieco się zmienił, przypominając teraz te stosowane w obecnej generacji Forda Mondeo. Modyfikacji ulegnie także kształt zderzaka i przedniego grilla, jednak nie będą to duże zmiany. Z tyłu jedyną różnicą względem obecnego modelu będą nowe lampy. Wnętrze nowego Focusa prawdopodobnie otrzyma nowy wyświetlacz multimedialny o większej przekątnej ekranu. Możliwe też, że dodane zostanie kilka opcji w wyposażeniu dodatkowym.
Póki co nie wiadomo, czy zmieni się również gama silnikowa. Prawdopodobnie jednak, pozostanie ona taka sama jak w obecnym modelu. W związku z tym, gama będzie zbudowana na 3-cylindrowych silnikach benzynowych (poza ST) oraz miękkich hybrydach. Nic nie zapowiada także, aby wprowadzona została jakaś nowa wersja wyposażeniowa. W związku z tym nadal Focus nadal będzie dostępny w wersjach ST-line, Active i najbardziej sportowym ST. Ten ostatni otrzymał niedawno także skrzynię automatyczną. Poza tym dostępny jest także z manualem.
Nowy Focus nie będzie rewolucją, jednak jego prezentacja z pewnością pomoże przypomnieć o sobie klientom. Zmiany zewnętrzne ograniczą się jedynie do kosmetycznych zmian, wobec czego potrzeba będzie wprawnego oka aby zauważyć różnicę, a w środku odświeżenia doczekają się prawdopodobnie multimedia. Szkoda jedynie, że nie ma co liczyć na nową odmianę RS. ST będzie najbardziej sportową wersją, więc niestety nic mocniejszego prawdopodobnie w tej generacji nie powstanie.
Foto. Motor1
Redaktor | Fotograf