Nowa Kia Sorento nie tylko wyróżnia się odmienionym designem, ale również zaskakuje bezpieczeństwem, które w tym przypadku stoi na naprawdę wysokim poziomie
Bezpieczeństwo – jeden z najważniejszych czynników, jeśli chodzi o współczesne samochody. Choć zazwyczaj obszernie mówi się o ekologii, emisji spalin i całej otoczce wokół tego, to właśnie tak naprawdę bezpieczeństwo powinno być na pierwszym miejscu. W udoskonalaniu pojazdów pomagają wszelkie testy, które symulują niesamowicie niebezpieczne sytuacje, w których my jako kierowca czy pasażer, nie chcielibyśmy się znaleźć. Im więcej testów, tym więcej informacji, a to przekłada się na dane, które mogą poprawić w przyszłości nasze bezpieczeństwo. Teraz przyszedł czas by sprawdzić, jak w teście Euro NCAP porazi sobie nowa Kia Sorento.
Flagowy SUV marki Kia, od kilku dni dostępny również jako hybryda typu plug-in, uzyskał 82% maksymalnej oceny w zakresie ochrony dorosłych pasażerów, 85% – w zakresie ochrony dzieci, 63% – w zakresie ochrony pieszych i aż 87% w kategorii „systemy asystujące”. Za wysoką oceną bezpieczeństwa, które gwarantuje nowe Sorento stoi nadwozie wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości. Nowa Kia Sorento seryjnie jest wyposażona w siedem poduszek powietrznych, w tym w nową centralną poduszkę powietrzną między przednimi fotelami, która zapewnia dodatkową ochronę głowy kierowcy i pasażera. Wszystkie wersje Sorento standardowo są wyposażone w system Vehicle Stability Management i w elektroniczną kontrolę stabilności, które pomagają zachować kontrolę nad samochodem zarówno w czasie hamowania, jak i na zakrętach.
W zależności od wersji do wyposażenia należą m.in. system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania: pojazdów, przechodniów, rowerzystów oraz asystentem skrętu w lewo, który wykrywa pojazdy nadjeżdżające z przeciwka podczas skręcania na skrzyżowaniu przez jezdnię (Forward Collision-Avoidance Assist), funkcja automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania (High Beam Assist), system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy z funkcją informowania o tym, że samochód poprzedzający ruszył z miejsca (Driver Attention Warning), asystent utrzymania pasa ruchu (Lane Keeping Assist) oraz system automatycznie zmieniający tor jazdy w przypadku braku reakcji kierowcy na możliwość wystąpienia kolizji podczas zmiany pasa (Blind-Spot Collision-Avoidance Assist). Systemy asystujące oferowane do nowego Sorento obejmują również asystent jazdy po autostradzie i w korkach (Highway Driving Assist) z aktywnym tempomatem z automatyczną regulacją odległości i funkcją stop&go, który korzysta z danych nawigacji (Navigation-Assisted Smart Cruise Control), system rozpoznawania znaków ograniczeń prędkości i automatycznego dostosowywania prędkości do obowiązujących ograniczeń (Intelligent Speed Limit Assist), asystent bezpiecznego otwarcia drzwi i wyjścia z auta (Safe Exit Assist), systemmonitorujący za pomocą kamery i czujników przestrzeń za autem podczas cofania, który może aktywować hamulce w celu uniknięcia kolizji z pieszym lub przeszkodą (Parking Collision-Avoidance Assist) oraz system monitorowania otoczenia pojazdu z kamerą 360O (Surround View Monitor). W nowym Sorento po raz pierwszy Kia oferuje również system zdalnego parkowania (Remote Smart Parking Assist).
„Nowa Kia Sorento to przestronny i wysokiej jakości SUV dla maksymalnie siedmiu pasażerów, oferowany z wydajnymi układami napędowymi. Jego nabywcy mogą być pewni, że gwarantuje również wysoki poziom bezpieczeństwa. Flagowy SUV marki Kia cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród osób, które mają duże rodziny. Są one pod wrażeniem ogromnej przestronności Sorento oraz jej świetnych osiągów i sporych możliwości w każdych warunkach pogodowych. Zależało nam na tym, aby ten samochód oferował szeroką gamę systemów asystujących i podnoszących bezpieczeństwo, dzięki którym zmniejsza się ryzyko kolizji i wzrasta ochrona pasażerów, gdyby zderzenie okazało się nieuniknione”.
mówi Pablo Martinez Masip, Dyrektor ds. Planowania Produktów oraz Cen w Kia Motors Europe
Te wszystkie systemy, których nazwy zapewne nie mówią nam, jak one działają, stoją za naszym bezpieczeństwem. To one odpowiadają, aby w krytycznej sytuacji zrobić wszystko, aby nic nam się nie stało lub zminimalizować znacznie potencjalne obrażenia. Tych systemów jest więcej, nie wymieniliśmy wszystkich, a 5 gwiazdek w teście bezpieczeństwa Euro NCAP też nie do końca jest w stanie uzmysłowić, jak bezpieczny jest to samochód. Dlatego my wierzymy, że Kia podobnie jak inni producenci, dalej będzie rozwijać swoją technologię, a skutki wypadków samochodowych będą znacznie łagodniejsze.
Foto. materiały prasowe producenta
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments