Nurburgring ponownie nie zawodzi. Trzecia runda na legendarnym niemieckim obiekcie, którą wygrał Robin Frijns, dostarczyła nam masy akcji.
Robin Frijns dzięki fenomenalnemu startowi przebił się na pierwsze miejsce. Startujacy z Pole Position Rast był również podgryzany przez Muellera. Na tyle stawki ponownie doszło do masy wyprzedzeń. Kilkukrotne uderzenia Duvala w tył samochodu Glocka doprowadziły do posypania się sporej ilości części z BMW Niemca. To natomiast doprowadziło do wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Francuz natomiast za swój wyczyn dostał jedynie ostrzeżenie.
Restart który nastąpił na 5. okrążeniu doprowadził do kontaktu między Wittmannem, Muellerem i Greenem, który zakończył się piruetem lidera klasyfikacji generalnej. Nico tym samym spadł na sam koniec stawki. Duval przestrzelił dohamowanie do ostatniej szykany, tym samym będąc zmuszonym do ścięcia jej. Na tym całym zamieszaniu stracił natomiast Kubica, który już na początku kolejnego okrążenia został wyprzedzony przez Muellera. Z przodu natomiast na trzecie miejsce przebił się Philipp Eng, za którym jechało jeszcze trzech jego kolegów z BMW.
Pierwszą dwójką, która zjechała do alei serwisowej byli Duval i Mueller. Wywołało to ponownie lawinę kolejnych zjazdów. Na 16. kółku wywieszone zostały żółte flagi w związku z wypadkiem Loica Duvala, który rozbił się przy zakręcie numer 5. Wywołało to kolejny wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Francuz jednak po chwili wycofał auto z bariery i kontynuował jazdę.
Kolejny restart nastąpił na 19. okrązeniu. Wittmann przebił się przed Enga i Rasta, wskakując na drugą pozycję. Chwilę później przez niemal pół okrążenia obserwować mogliśmy rywalizację Kubicy z Auerem, która zakończyła się na niekorzyść Polaka – spadł on na 15. pozycję. Robert po chwili dostał również karę przejazdu przez aleję serwisową za niebezpieczne zachowanie przy restarcie.
Na 21. okrążeniu Duval rozbił się przy kontakcie z Auerem i Schererem. Wymusiło to oczywiście wyjazd samochodu bezpieczeństwa. Po chwili również Fabio wypadł z rywalizacji w związku z uszkodzeniami. Wściekły Szwajcar przy wysiadaniu z pojazdu kopniakiem wybił drzwi z zawiasów.
Trzeci restart nastąpił na 26. okrążeniu. Rast rozprawił się z Wittmannem już na pierwszym zakręcie, a za Marco ruszył również Philipp Eng. Pod koniec okrążenia Kubica zjechał do alei odbyć swoją karę przejazdu.
Z tyłu doszło również do ostrej walki między Greenem a Glockiem. Początkowo Brytyjczyk dostał jedynie ostrzeżenie, jednakże później sędziowie zdecydowali się na zamianę pozycji na rzecz Niemca.
Po odzyskaniu pozycji przez Glocka, Green ponownie rzucił się do ataku za Timo. Zakończyła się ona dramatycznie – Jamie przestrzelił dohamowanie do piątego zakrętu, kończąc wyścig poza torem z uszkodzonym zawieszeniem. W walce między Brytyjczykiem a Niemcem zaplątał się również Rockenfeller. Dla kierowcy niebiesko-żółtego Audi z numerem 99 nie było jednak już miejsca, przez co został on wypchnięty poza tor.
Wyścig ostatecznie wygrał Robin Frijns, który nie dał się wyprzedzić atakującemu do ostatniej chwili Rastowi. Tym samym Holender odrabia stratę w klasyfikacji do Muellera, który po przygodzie na pierwszym restarcie ukończył dopiero piąty. Podium uzupełnił Wittmann. Kubica w związku z karą ukończył wyścig jako ostatni z kierowców, którzy dojechali do mety, czyli na 13. miejscu.
Foto. materiały prasowe serii
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments