Ferrari wydał oficjalne oświadczenie o rekonstrukcji działu technicznego. Chcą uczynić ten segment bardziej efektywnym i wydajnym.
Początek kampanii w sezonie 2020 nie jest zadowalający dla Ferrari. Na trzy wyścigi kierowcy ekipy z Maranello zdobyli tylko 27 punktów, a zespół jest na piątym miejscu w klasyfikacji konstruktorów. Włoska stajnia od początku zimowych testów zmaga się z problemami z prędkością maksymalną, a to w połączeniu z przeciętnym samochodem plasuje ich aktualnie w środku stawki. Szef zespołu Mattia Binotto zapowiedział, że nie będzie podejmował pochopnych decyzji i nie będzie masowych zwolnień.
Restrukturyzacja w dziale technicznym ma na celu „uczynienie go bardziej skutecznym i zapewnienie większego nacisku na poprawę wyników” poprzez „ustanowienie struktury dowodzenia, która jest bardziej ukierunkowana i uproszczona oraz zapewnia szefom każdego działu usprawnienia niezbędne do osiągnięcia ich celów”.
Dział rozwoju wydajności będzie nadzorowany przez Enrico Cardile, który do teraz pełnił funkcję szefa aerodynamiki i zarządzania projektami pojazdów w Ferrari.
Dział prowadzony przez Enrico Cardile’a będzie mógł liczyć na doświadczenie Rory’ego Byrne’a i uznanych inżynierów, takich jak David Sanchez. Będzie to kamień węgielny rozwoju samochodu.
Pozostałe główne obszary pozostają niezmienione – Enrico Gualtieri odpowiada za jednostkę napędową, Laurent Mekies będzie działać jako dyrektor sportowy i odpowiadający za działania przy torach, podczas gdy Simone Resta będzie nadal kierować działem inżynierii podwozia.
Potrzebna była zmiana kierunku, aby zdefiniować jasne linie odpowiedzialności i procesy robocze, jednocześnie potwierdzając wiarę firmy w jej techniczną pulę talentów.
Oświadczenie Ferrari
Ferrari spodziewa się, że trudności mogą trwać do końca 2021 roku, ponieważ obecne samochody będą nadal ścigać się w przyszłym roku. Ich rozwój w przyszłym sezonie został ograniczony w celu cięcia kosztów.
Binotto podkreślił, że Ferrari koncentruje się na budowie długoterminowego projektu w Maranello, który może odnieść sukces.
Uważamy, że personel Ferrari jest na najwyższym poziomie i nie mamy czego zazdrościć naszym głównym konkurentom pod tym względem. Musieliśmy jednak dokonać zdecydowanej zmiany, podnosząc poprzeczkę w zakresie odpowiedzialności szefów działów.
Mattia Binotto
Foto. materiały prasowe zespołu
Comments