Elektryczna Skoda ENYAQ iV to pewnego rodzaju przełom dla czeskiego producenta, a jednocześnie podsumowanie dotychczasowego dorobku marki
Przyszedł czas elektryfikacji, o tym wiemy tak naprawdę od dawna. Pierwszym samochodem w pełni elektrycznym Skody był model Citigo E iV. To auto było (i jest) skazane na sukces. Powód? Cena, ta jest po prostu niska, a jeśli dołożymy do tego aktualne dopłaty rządowe to otrzymujemy względnie tani samochód, bo mowa była o kwotach nawet rzędu 51 310 zł z zasięgiem na poziomie 260 kilometrów. Może taka wartość nie powala, ale za tą cenę? Przyznacie, że robi się ciekawie, bo mamy nowe auto z salonu. Pomijam kwestię nastawienia do aut elektrycznych i tak dalej, ale teraz skupmy się na czym innym, bo nadchodzi Skoda ENYAQ iV, czyli pierwszy samochód Skody, który od samego początku będzie elektryczny.
![](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/07/skoda-enyaq-covered-drive-43-1-scaled.jpg)
Auto bazuje na platformie MEB (Modular Electrification Toolkit), która umożliwia rozwój silników elektrycznych. Cel dla tego modelu jest prosty – ma być dużo miejsca, ma dawać przyjemność z jazdy i przy okazji ma mieć niebanalny design. Prawda, że proste? Skoda ENYAQ iV będzie bliźniakiem konstrukcyjnym dla Volkswagena ID.4 oraz Audi Q4 E-Tron i Q4 Sportback E-Tron. Dotychczas opieraliśmy się na plotkach, pomówieniach i spekulacjach, ale w końcu zapowiedziano premierę – 1 września 2020 roku, w Pradze. Oczywiście, w sprzedaży auto będzie nie wcześniej jak na początku 2021 roku, więc jeszcze trochę czasu może minąć, ale znamy już jakieś konkrety.
![Skoda ENYAQ iV](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/07/skoda-enyaq-covered-drive-38-scaled.jpg)
Skoda przewiduje 3 warianty napędowe. Najsłabszy to 150 KM i bateria o pojemności 55 kWh (340 km zasięgu). Środkowy to 180 KM i bateria o pojemności 62 kWh (390 km zasięgu). Topowa wersja to już znacznie mocniejsze auto, bo mowa o mocy 200 KM i pojemność baterii na poziomie 82 kWh, co da nam 500 km zasięgu. Wciąż wam mało? No to będzie wersja RS z dwoma silnikami o mocy 260 lub 300 KM z zasięgiem na poziomie 460 km i pierwszą setką w 6,2 sekundy. Dzięki temu nowa Skoda ENYAQ iV stanie się najmocniejszym samochodem w obecnej ofercie producenta. Produkcja ma się rozpocząć z końcem tego roku w fabryce w Mladej Boleslav, a jako pierwsza na linię produkcyjna trafi Founder’s Edition, która jest limitowana do 1895 sztuk z okazji 125 lat marki.
![Skoda ENYAQ iV](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2020/07/skoda-enyaq-covered-drive-10-scaled.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta
![](https://i0.wp.com/wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2023/04/261593316_2423533834448436_1041582224769417041_n.jpg?resize=100%2C100&ssl=1)
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments