W poprzednim tygodniu Audi pokazało model A3 w wersji produkcyjnej, a dzisiaj możemy podziwiać wariant RS3 Sedan podczas testów na torze
Audi RS3 Sedan (Limousine w nazewnictwie marki) to samochód, który w swoim złożeniu jest poprawny aż do bólu. Otóż otrzymujemy auto sportowe, które jest znacznie większe od hatchback’a, oferuje więcej miejsca dla pasażerów, ma sporych rozmiarów bagażnik i jednocześnie zapewnia osiągi na bardzo wysokim poziomie. Jeśli będziemy chcieli to możemy zabrać RS3 Sedan na tor i bawić się równie dobrze, co RS3 Sportback. Zatem czy jest autem idealnym? Teoretyczne takie, ale sedany nie cieszą się dużą popularnością i to jest największy minus tego samochodu. Jednak kilka dni temu Audi pokazało nową generację modelu A3 w wersji Sedan, więc oznacza to, że dalej opłaca się tego typu auta produkować. Zastanawialiśmy się wtedy czy powstanie wariant RS dla tego rodzaju nadwozia i Audi dostarcza nam te informacje niedługo po tym. Okazuje się bowiem, że RS3 Sedan jest testowane na torze Nurburgring, więc pojawi się w sprzedaży równolegle do wariantu Sportback.
To dobra informacja, szczególnie, że konkurencja też ma swoje odpowiedniki. Mercedes dysponuje modelami A35 oraz A45 AMG, a z kolei BMW może pokazać w najbliższym czasie BMW M2 Grań Coupe. Zatem jak widać, już nie jest tak, że Audi zgarnia cały rynek dla siebie w tym segmencie i może spokojnie przedstawiać kolejne generacje czy też drobne odświeżenia. Nie, teraz to Audi musi odpowiedzieć na to co pokazał Mercedes, a to oznacza spore zmiany i między innymi spory przyrost mocy. Obecna generacja RS3 ma silnik 2.5 R5 generujący 400 KM. Pozwala to osiągnąć setkę w 4,1 sekundy. Na najocniejszą propozycję AMG, czyli A45S to za mało, bo Audi będzie musiało zejść poniżej bariery 4 sekund w sprincie do setki i dodać co najmniej 30 KM do swojej jednostki. Oczywiście najbardziej korzystna sytuacja byłaby wtedy, gdy Audi przedstawia wariant podstawowy o mocy 450 KM, który bez problemu osiąga setkę w 3,5 sekundy, ale bądźmy realistami i poczekamy na faktyczne dane techniczne nowej generacji RS3, bo marzyć i rozmyślać każdy może.
Do premiery nowego RS3 Sedan pozostało jeszcze sporo czasu, bo na razie poznaliśmy dopiero wariant określany jako A3, czyli podstawę do dalszych działań. Wyczekujemy jeszcze wersji S3, która to pojawi się w 2021 roku, a dopiero później zadebiutuje topowe RS3. Raczej nie ma co się martwić, że ujrzymy RS3 jako hybrydę, bo Audi zapowiedziało, że wstępem do świata RS będzie silnik 2.5 R5 i nic mniejszego pod maską się nie znajdzie. Na połączenie R5 + elektryk też się nie zanosi, bo skoro Mercedes dał radę wyciągnąć 421 KM z 2.0 R4 to Audi też da rade z 2.5 R5. Najbliższy czas będzie gorący, bo takich przecieków z testów wersji S oraz RS będzie sporo, więc będziemy mieli co oglądać.
Foto. statesidesupercars
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments