Już w czwartek wystartują Rajdowe Mistrzostwa Świata 2021. Zespół Hyundai Motorsport spodziewa się mocnego początku sezonu.
Ekipa z Alzenau chce wywalczyć kolejny tytuł mistrzowski wśród producentów. Podczas pierwszej rundy sezonu – Rajdu Monte Carlo prawdziwym wyzwaniem dla trzech załóg są nowe opony Pirelli oraz zmieniona trasa zawodów. Hyundai Motorsport zdecydował się na zgłoszenie do rajdowego klasyka trzech samochodów. Na starcie w miejscowości Gap w czwartek wieczorem zobaczymy duety Ott Tänak/Martin Järveoja (#8), Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (#11) i Dani Sordo/Carlos del Barrio (#6). Jedną z największych nowości w tegorocznej edycji popularnego “Monte” jest brak odcinka testowego. Załogi w czwartkowy wieczór przystępują natychmiast do rywalizacji na oesach.
Szef Hyundai Motorsport mówi otwarcie, że cel na sezon 2021 jest ustalony. Sztab ludzi razem z zawodnikami ma powalczyć o trzeci z rzędu tytuł mistrzowski w klasyfikacji producentów:
To przeddzień naszego ósmego sezonu na szczycie rajdów samochodowych i jesteśmy ponownie gotowi do walki. Nasz cel na sezon 2021 jest jasny, jesteśmy tutaj, żeby zdobyć trzeci z rzędu tytuł mistrzowski wśród producentów. Jednocześnie wspieramy nasze załogi w realizowaniu indywidualnych ambicji. Wszyscy intensywnie pracowali, żeby dynamika, jaką uzyskaliśmy pod koniec ubiegłego sezonu, utrzymała się w nowym roku. To będą bardzo intensywne zawody od samego początku, więc musimy być w szczytowej formie.
Andrea Adamo
Ott Tänak przyznaje, że Rajd Monte Carlo to prawdopodobnie jedno z największych wyzwań w sezonie. W trakcie zawodów pogoda może być bardzo zmienna i należy spodziewać się wszystkiego.
Monte to zawsze wyzwanie, być może największe w sezonie. To pierwsza runda i często pojawia się lekki niepokój i niepewność wobec tego, czego można się spodziewać. Pogoda należy do bardzo zmiennych, więc trzeba być przygotowanym na wszystko niemal w tym samym czasie. Tak, jak to było w 2020 roku, dlatego trzeba dobrze rozpocząć rok.
Ott Tänak
![Hyundai Motorsport Ott Tanak](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2021/01/Ott-Tanak-2021-scaled.jpg)
Thierry Neuville tuż przed startem nowego sezonu WRC postanowił zakończyć współpracę ze swoim wieloletnim pilotem Nicolasem Gilsoul’em. W tym roku na prawym fotelu usiądzie Martijn Wydaeghe. Thierry zauważa, że przed nim oraz jego współpracownikiem duże wyzwanie.
Monte Carlo jest zawsze trudnym rajdem na rozpoczęcie sezonu, głównie z powodu warunków atmosferycznych, jakie możemy spotkać. Jest to rajd asfaltowy, jednak na odcinkach specjalnych pojawia się czarny lód, śnieg, błoto pośniegowe i deszcz. Dlatego do wyboru mamy aż cztery mieszanki opon. To będzie mój pierwszy występ z Martijnem, w związku z tym ciężko pracujemy, żeby się przygotować, chociaż będzie to bardzo wymagający rajd dla nas obu.
Thierry Neuville
![Hyundai Motorsport Thierry Neuville](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2021/01/Thierry-Neuville-2021-scaled.jpg)
Podobne zdanie do swoich zespołowych kolegów ma Dani Sordo. Hiszpan zwraca uwagę, że jednym z czynników, który pomaga odnieść sukces podczas Rajdu Monte Carlo, jest współpraca z osobami odpowiedzialnymi za prognozy pogody, a także tak zwanymi szpiegami. Istotny jest również mądry wybór opon.
Dla mnie to jeden z najtrudniejszych rajdów w roku. Warunki na drodze mogą się bardzo szybko zmieniać, ponieważ na tym samym odcinku możesz mieć lód, śnieg lub suchą nawierzchnię. Zawsze ważny jest mądry wybór opon i bardzo dobre informacje od ekip szpiegowskich i pogodowych. Wokół jest wiele rzeczy do zrobienia podczas Rajdu Monte Carlo. To mój ostatni rajd z Carlosem, dlatego chcemy dać z siebie wszystko!
Dani Sordo
![Dani Sordo](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2021/01/Dani-Sordo-2021-scaled.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta