Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Dacia od lat pokazuje nam, że można sprzedawać tanie samochody i wcale nie muszą one być złej jakości, co zresztą widać po wynikach sprzedaży, bo rumuński producent bije z roku na rok swoje własne rekordy

Kwestią czasu było ujrzenie nowej generacji najpopularniejszych modeli Dacii. Mowa oczywiście o Sandero, Sandero Stepway oraz Logan, które są bestsellerami w swojej klasie. Do tej pory Dacia wyróżniała się tym, że było po prostu tanio. To prawdopodobnie największa i najlepsza karta przetargowa rumuńskiego producenta. Teraz jednak zobaczyliśmy odświeżone modele nowej, trzeciej już, generacji i chyba nikt się nie spodziewał, że Dacia może tak dobrze wyglądać. Nie bójmy się tego powiedzieć – Dacia jest teraz ładna i nie wygląda jak auto za mniej niż 50 tysięcy złotych.

Dacia Sandero Stepway

Nowe Sandero Stepway można natychmiast rozpoznać z przodu po masce ‒ bardziej wypukłej, z mocniejszymi przetłoczeniami. Model ma typowe cechy crossovera: większy prześwit, relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi wyróżniające się inną fakturą. Do tego dochodzą chromowane logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyraziste listwy nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu. Dodatkowo Nowe Sandero Stepway zostało w standardzie wyposażone w relingi dachowe, które można zmienić w bagażnik dachowy.

Dacia Logan

Nowy Logan również ma całkowicie nową stylistykę nadwozia. Samochód zyskał bardziej płynną linię dzięki zwiększeniu łącznej długości nadwozia o 3,6 cm, wydłużeniu rozstawu osi i skróceniu tylnego zwisu. Sylwetka samochodu z mocniej pochyloną przednią szybą i obniżonym o 1 cm dachem jest teraz bardziej smukła. Uciekająca linia dachu i nieco mniejsze szyby boczne zapewniają bardziej dynamiczny wygląd nadwozia.

Z przodu i z tyłu w nowych modelach pojawia się nowy układ świateł w kształcie litery Y, który będzie od teraz wyróżnikiem samochodów Dacii. Reflektory LED z funkcją automatycznego włączania świateł w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia zapewniają lepszą widoczność w nocy.

Dzięki nowej modułowej platformie Nowe Sandero, Nowe Sandero Stepway i Nowy Logan mogą zaoferować bardziej efektywne energetycznie silniki, dopracowaną pod względem aerodynamiki linię nadwozia, aerodynamiczny kształt podwozia i niską masę. Dzięki temu w udany sposób łączą dużą przyjemność prowadzenia z obniżoną emisją CO2 i zanieczyszczeń. Gama silników obejmuje m.in. jednostki benzynowe z nową automatyczną skrzynią biegów CVT i silnikiem dwupaliwowym LPG, który jest prostym, niezawodnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Dacia Sandero z silnikiem LPG dostępna jest już od 50 900 zł (wersja Essential).

Ceny Nowego Sandero zaczynają się już od 40 900 zł (wersja Access, silnik SCe 65), a Nowego Sandero Stepway od 53 400 zł (wersja Stepway Essential, silnik TCe 90). Modele są już dostępne w salonach Dacii w Polsce.


Dacia Sandero

Długość: 4 088 mm
Szerokość: 1 848 mm (2 007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1 499 mm
Prześwit: 133 mm z obciążeniem
Pojemność bagażnika: 328 l


Dacia Sandero Stepway

Długość: 4 099 mm
Szerokość: 1 848 mm (2 007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1 535 mm (1587 mm z relingami dachowymi)
Prześwit: 174 mm z obciążeniem
Pojemność bagażnika: 328 l


Dacia Logan

Długość: 4 396 mm
Szerokość: 1 848 mm (2 007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1 501 mm
Prześwit: 135 mm
Pojemność bagażnika: 528 L

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *