Porsche wprowadza większe baterie do swoich modeli hybrydowych

Sposób użytkowania hybrydowych modeli Porsche przez klientów wymusił na producencie zastosowanie większych baterii, aby sprostać wyzwaniu

Wiele osób użytkuje Porsche w celu pokonywania dłuższych dystansów. Jeszcze do niedawna ich ulubionym wyborem w modelach Cayenne i Panamera była wersja z silnikiem diesla. W ramach ekologii zostały jednostki wysokoprężne zostały zastąpione wersjami hybrydowymi. Niestety jednak, szybko okazało się, że nie są one równie oszczędne co ich poprzednicy, a przede wszystkim dużo cięższe. Spotkało się to z reakcją Porsche, które zapowiedziało, że zwiększy pojemność baterii w swoich modelach.

Porsche

Odświeżone wersje otrzymają teraz baterię o pojemności 17,9 kWh. Oznacza to zwiększenie jej pojemności o 3,8 kWh. Powinno to nieco wydłużyć zasięg auta. Niezmieniona zostanie jednak moc, więc Turbo S z silnikiem V8 o pojemności 4-litrów powinien nadal oferować 670 koni, a zwykła wersja e-Hybrid z silnikiem V6 o pojemności 3-litrów 455 koni. Oba auta dzięki temu powinny oferować nieco większy zasięg na baterii, a także dłuższe wsparcie silnika elektrycznego w przypadku sportowej jazdy.

Porsche

Podobnie sprawa ma się w Panamerze, w której zmiany te wprowadzono przy okazji niedawnego liftingu. Zwiększenie pojemności nie powinno mieć wpływu na ceny nowych wersji, a jest jedynie ukłonem w stronę klientów, w celu większej przydatności wersji hybrydowych przy korzystaniu z auta w dłuższych trasach. Póki co nie wiadomo nic, aby Cayenne otrzymał wersję w pełni elektryczną. Zapewne nie nastąpi to jeszcze przez jakiś czas. Na pierwszy ogień pójdzie mniejszy SUV, czyli Macan, którego kolejna generacja ma być już w pełni elektryczna.

Porsche

Zwiększona pojemność baterii z pewnością jest krokiem w stronę większej opłacalności korzystania z samochodu na dłuższych trasach. Niestety, z powodu, że zmiana jest raczej symboliczna, z pewnością nadal nie będzie to poziom wersji z silnikiem diesla. Używana Panamera II generacji, która była bardzo krótko produkowana z takim silnikiem jest nadal bardzo ceniona na rynku, więc widać, że klientom brakuje ekonomicznej wersji na trasy. Być może przy okazji wprowadzania kolejnych generacji modeli na rynek, wersja hybrydowa stanie się bardziej opłacalna.

Foto. materiały prasowe producenta