Zbrojenie się zespołów Hypercar trwa w najlepsze. Nie inaczej jest w przypadku spóźnialskich, bo Peugeot Sport już teraz zapowiada skład kierowców na 2022 rok.
Era Hypercar w WEC zapowiada się naprawdę ekscytująco. Choć na pierwszy sezon obecne będą jedynie trzy zespoły wystawiające łącznie pięć pojazdów, tak przyszłość będzie znacznie bardziej obfita. Postawienie na klasy zarówno LMH, jak i LMDh doprowadziło do powrotu takich marek, jak Audi, Porsche czy Peugeot. Francuska marka z lwem w logo ma dołączyć do stawki w przyszłym sezonie. Już teraz jednak Peugeot przygotował prawdziwą bombę, jaką jest skład kierowców, który zasiądzie za kierownicą ich najnowszego Hypercara. Wśród nich znaleźć możemy wiele znajomych twarzy, w tym kilka z Formuły 1 czy DTM.
Najgłośniejszym z nazwisk bez wątpienia jest świeżo oddelegowany z Formuły 1 Kevin Magnussen. Duńczyk po sezonie 2020 zakończył przygodę z zespołem Haas i nie znajdując dla siebie fotela w F1, kontynuuje karierę w wyścigach długodystansowych. Smaku Endurance zaznał już pod koniec stycznia obecnego roku w trakcie Rolex 24 at Daytona. Jego ekipie towarzyszył wówczas ogromny pech, ponieważ w trakcie walki o zwycięstwo na niecałe 8 minut przed końcem w ich Cadillacu pękła opona. W taki też sposób spadli oni ostatecznie na piąte miejsce. Pozostaje mieć nadzieję, że w Peugeocie nie będzie mu dane przeżyć powtórki z rozrywki.
Magnussenowi w składzie będzie również partnerować dwójka byłych kierowców F1. Pierwszym z nich jest były członek programu juniorskiego Red Bulla i dwukrotny mistrz Formuły E, Jean-Eric Vergne, a duet zawodników mających w swoim CV Formułę 1 uzupełnia Paul di Resta. Brytyjczyk ma również na swoim koncie między innymi starty w DTM, tak samo jak kolejny nowy kierowca Peugeot Sport, Francuz Loic Duval. Ekipę uzupełniają natomiast James Rossiter, Mikkel Jensen i Gustavo Menezes.
Patrząc na liczbę kierowców, spodziewać się możemy dwóch samochodów od Peugeota. Każdy z nich napędzać będzie jednostka 2.6L twin-turbo V6 w układzie hybrydowym. Spalinówka o mocy 680 koni napędzać będzie tylną oś przez siedmiobiegową skrzynię, natomiast przednie koła otrzymają 200KW z silnika elektrycznego. Energia będzie przechowywana w bateriach 900V o wysokiej gęstości produkcji Peugeot Sport i Total Saft Engineered.
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments