Bawarczycy odsłaniają karty na sezon 2023, pokazując malowanie ich BMW M Hybrid V8 do startów w IMSA, oraz potwierdzając skład kierowców.
Po miesiącach testów w kamuflażu, oficjalne malowanie BMW M Hybrid V8 w końcu ujrzało światło dzienne. Klasyczne dla BMW M odcienie błękitu, granatu oraz czerwieni wraz z czernią i bielą użyto w modernistycznym geometrycznym wzorze. Ponadto Bawarczycy zdradzili więcej szczegółów dotyczących ich programu. Podali parametry ich najnowszego prototypu oraz potwierdzili, którzy kierowcy będą reprezentować ich barwy w najbliższym sezonie IMSA.
![BMW M Hybrid V8](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/09/P90480018_highRes_munich-ger-22-septem-scaled.jpg)
Najnowszy prototyp BMW do wyścigów długodystansowych, jak sama nazwa wskazuje, napędzany będzie przez silnik V8. Jednostka o pojemności 4 litrów otrzymała oznaczenie P66/3. Generować będzie 640 koni mechanicznych i 650Nm momentu obrotowego z limitem obrotów przy 8200RPM. Moc ujednoliconego dla homologacji LMDh układu elektrycznego wynosi tradycyjnie 50 koni mechanicznych. Minimalna masa pojazdu to 1030 kilogramów, co również podyktowane jest regulaminem klasy.
![BMW M Hybrid V8](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/09/P90480021_highRes_munich-ger-22-septem-1024x706.jpg)
Bawarczycy potwierdzili ponadto, kto reprezentować będzie ich barwy w najbliższym sezonie IMSA. Każdy z kierowców ma już za sobą sporą historię w BMW Motorsport. Pierwszym duetem będą Connor De Phillippi oraz Nick Yelloly, a drugi pojazd prowadzić będą Augusto Farfus i Philipp Eng. Kierowcą rezerwowym będzie natomiast nie kto inny, jak Colton Herta — kierowca Indycar, wokół którego sporo się ostatnio mówiło w kontekście awansu do Formuły 1.
![Connor De Phillippi](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/09/P90449463_highRes_bmw-m-motorsport-202-scaled.jpg)
![Nick Yelloly](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/09/P90476293_highRes_aragon-esp-22-23-aug-scaled.jpg)
![Augusto Farfus](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/09/P90450015_highRes_daytona-usa-28-30-ja-scaled.jpg)
![Philipp Eng](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/09/P90476299_highRes_aragon-esp-22-23-aug-scaled.jpg)
Powrót do najwyższej klasy wyścigów długodystansowych i walka o zwycięstwa w tak legendarnych wyścigach, jak Daytona, Sebring i Road Atlanta w 2023 roku, jest zarówno dużym wyzwaniem, jak i ogromną motywacją dla wszystkich w BMW M Motorsport. W ostatnich miesiącach pracowaliśmy bardzo ciężko, aby w krótkim czasie przygotować BMW M Hybrid V8 do wyścigów. Dziękujemy wszystkim naszym partnerom w Dallara, BMW M Team RLL, naszemu zespołowi ds. rozwoju RMG oraz BMW Group Designworks za fantastyczne wsparcie przy montażu, rozwoju i testowaniu samochodu. Dziękuję również naszym sponsorom. Bez ich wsparcia nie byłoby możliwe prowadzenie takiego projektu. BMW M Hybrid V8 to piękny samochód wyścigowy. Teraz naszym zadaniem jest uczynienie go szybkim. Dzień po dniu pracujemy nad osiągnięciem tego celu. Jesteśmy przekonani, że będziemy gotowi w styczniu, kiedy naprawdę po raz pierwszy rozstawimy się na Daytonie.
Andreas Roos, Dyrektor BMW M Motorsport
![BMW M Hybrid V8](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/09/P90480022_highRes_munich-ger-22-septem-1024x768.jpg)
Foto. materiały prasowe producenta
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.