Opel Astra w wersji OPC to jeden z najrzadszych hot-hatchy na naszych drogach. W przypadku poprzedniej generacji Astry, zabrakło miejsca w gamie modelowej dla takiej odmiany. Nie oznacza to jednak, że nie możemy wyobrazić sobie, jak wyglądałaby sportowa wersja w obecnej generacji Opla Astry.
Niestety, wszystko co piękne, szybko się kończy. Astra OPC była obecna w ofercie Opla przez wiele lat, jednak zrezygnowano z niej przy okazji premiery poprzedniej generacji. Jednak teraz nadeszła nowa generacja, znacznie bardziej futurystyczna. Daje to nowe nadzieje, zwłaszcza, że platforma na której jest oparta Astra ma możliwość zastosowania mocnego napędu. Obiecujący jest także design już zwykłych wersji, który jest sportowy i agresywny. Bez wątpienia, Astra OPC nowej generacji byłaby czymś niezwykle ciekawym.
Aby pomóc nam to zobrazować, KDesign AG przygotował rendery, które ukazują, jak mógłby wyglądać wariant OPC, gdyby jednak Opel zdecydował się na jego opracowanie. Koła przeniesiono z poprzedniej generacji Astry OPC, mają one 20 cali i świetny design, który nadal świetnie pasuje do auta. Przód, a zwłaszcza wloty powietrza na zderzaku także są podobne do poprzednika. Są jednak nieco bardziej ostre i agresywne, co pasuje do reszty designu nowej Astry.
Agresywnie i sportowo jest również z tyłu. Pojawiły się dwie prawdziwe końcówki wydechu, podobnie jak w topowej Astrze poprzedniej generacji wyposażonej w znakomity silnik 1.6 Turbo, który był flagową odmianą, jednak nieoznaczoną w żaden konkretny sposób. Dyfuzor także uległ modyfikacji, jego obecność jest teraz znacznie bardziej zaznaczona.
Jaką jednostkę mógłby jednak wybrać Opel? Nowa Astra bazuje już na rozwiązaniach koncernu PSA, co sprawia, że wybór jest nieco ograniczony. Bliźniaczy z Astrą model 308, swój najmocniejszy wariant opiera na hybrydzie, składającej się z benzynowego silnika 1.6 oraz jednostki elektrycznej. Rozwija on 225 koni, i niestety, prawdopodobnie byłby nieco za słaby do wersji OPC, która powinna odznaczać się dużą mocą. Odpowiedni byłby napęd z 3008 Hybrid4, który rozwija aż 300 koni i ma napęd na 4 koła. Takie rozwiązanie pozwoliłoby Oplowi konkurować z Golfem R.
Render: KDesign AG
Redaktor | Fotograf