Mercedes

Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Pomimo rezygnacji z Class One w DTM, klasa GT3 również będzie wyzwaniem dla zespołów. Mercedes w tych trudnościach wyciąga pomocną dłoń.

Choć na rozpoczęcie tegorocznego sezonu DTM musimy jeszcze poczekać, tak już teraz nie mamy powodów do nudy. Ogromne zmiany serii wchodzące w życie w 2021 roku sprawiły, że niemiecka organizacja zmienia się nie do poznania. Rezygnacja z Class One i postawienie na samochody GT3 sprawiły, że w stawce znajdziemy między innymi Ferrari czy McLareny. Do DTM za sprawą zespołu GruppeM z Hongkongu powrócił również Mercedes. Choć na ten moment jest to jedyny zespół wystawiający pojazdy z gwiazdą na grillu, tak producent ze Stuttgartu już teraz potwierdził pomoc następnym chętnym. Szef Mercedes AMG Customer Racing, Stefan Wendl, głośno mówił o ambicjach marki.

Mercedes

W tym roku znów możemy liczyć na znakomity skład kierowców. Jestem przekonany, że w ten sposób wspieramy nasze zespoły w najlepszy możliwy sposób w ich ogólnoświatowych działaniach wyścigowych i możemy być w stanie wygrywać w dowolnym momencie. Celem jest zdobycie tytułów mistrzowskich na wszystkich kontynentach, a w szczególności być z przodu w najważniejszych 24-godzinnych wydarzeniach. Udowodniliśmy to już w szczególności na torze Daytona.

Do mocno kompetytywnej serii, w której byliśmy już obecni w zeszłym roku, zostanie dodany DTM. Jest to kolejna seria z długą tradycją, która poszerza nasze międzynarodowe zaangażowanie. Z mojej perspektywy jesteśmy na bardzo dobrej pozycji, jeśli chodzi o wszystkie nadchodzące wyzwania związane z Mercedesami-AMG GT3 i Mercedes-AMG GT4. Zarówno jeśli chodzi o nasze cele na prawdziwych torach wyścigowych, jak i nasze zaangażowanie w simracing.

Stefan Wendl
Mercedes

Takie nagłaśnianie sytuacji przez głowy marki może sugerować, że AMG GT3 od GruppeM nie będzie jedynym Mercedesem w stawce. Mimo wszystko na kolejne ogłoszenia musimy jeszcze poczekać. Na ten moment spodziewamy się 10 pojazdów od sześciu zespołów oraz czterech producentów. Prawdziwą sensację wywołało wejście ekipy Jensona Buttona oraz AF Corse, które wystawi dwa Ferrari dla kierowców Red Bulla. Sezon rozpocznie się w dniach 18-20 czerwca na torze Monza. Z nowym obliczem DTM zapoznamy się natomiast na dwóch przedsezonowych testach.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *