Glickenhaus przed kwalifikacjami triumfował w dwóch z trzech treningów, Pole Position w czasówce potwierdziło dobrą dyspozycję ekipy na Spa.
Druga runda tegorocznego sezonu WEC, jaką jest 6h of Spa, rozpocznie się już dzisiaj o 13:00. Wczorajsze kwalifikacje do tego wyścigu przyniosły nam spore zaskoczenie. Po raz pierwszy w swojej historii Glickenhaus był w stanie wywalczyć Pole Position. Amerykański zespół z Oliverem Pla za kierownicą wykręcił najlepszy czas belgijskiego toru nie tylko w swojej klasie Hypercar, ale również w klasyfikacji generalnej.
Myślę, że to fantastyczne i naprawdę cieszę się z zespołu, ponieważ dali nam sporo zaufania, żeby tutaj być. Walka z Toyotą jest zawsze ekscytująca, więc muszę przyznać duże uznanie Jimowi i zespołowi, Podium, Pipo Engines i Joestowi. Od początku wykonali świetną robotę, mimo że mamy bardzo niski budżet, więc zawsze fajnie jest być na takim miejscu. Dobrze jest być na Pole Position i zdobyć je, a my to zrobiliśmy.
Oliver Pla
Tuż za Glickenhausem z pierwszego rzędu ruszy Alpine. Drugi rząd w całości okupowany jest przez Toyotę w kolejności #7 i #8. Za stawką Hypercar ustawią się najszybsze prototypy LMP2, wśród których najszybszy czas przypadł ekipie AF Corse z Alessio Roverą za kierownicą.
To było naprawdę dobre okrążenie, ale muszę przyznać, że z pierwszym kompletem opon miałem pewne problemy. Popełniłem błąd w siódmym zakręcie, więc na drugim komplecie musiałem dać z siebie wszystko i spróbować złożyć dobre okrążenie. Ostatecznie to była naprawdę dobra robota. Muszę powiedzieć, że zespół wykonał niesamowitą pracę, ponieważ jest to dla nas pierwszy raz tutaj na Spa z LMP2. Mieliśmy tylko treningi, aby ustawić pojazd. Samochód był po prostu niesamowity, a ja musiałem tylko naciskać.
Alessio Rovera
Nie możemy zapomnieć także o naszych rodzimych zawodnikach, którzy rywalizują w klasie LMP2. Prema Team Orlen z Kubicą w składzie wystartuje z ósmej pozycji w generalce, a zarazem czwartej w swojej klasie. Polski zespół, Inter Europol Competition z Jakubem Śmiechowskim, wystartuje z kolei z 16 lokaty (12 w klasie).
W klasie GTE Pro Pole Position padło łupem Porsche 911 #91 ekipy GT Team z Gianmarią Brunim za kierownicą. W GTE AM najszybszy czas wykręciła załoga #33 Horsemen z Astonem Martinem prowadzonym przez Bena Keatinga.
Foto. materiały prasowe serii
Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby – od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing – zespołu Formuły Student.
Comments