Pierwsze Audi Allroad pojawiło się w 1999 roku. Od tamtego czasu BMW nie podjęło próby konkurowania w tym segmencie. Czy to się zmieni?
Audi nie miało bezpośredniego konkurenta aż do 2016 roku. Wtedy to na rynek wyszedł Mercedes klasy E w wersji All-Terrain. BMW przez cały ten czas stało z boku. Co by było gdyby niemiecki producent podjął próbę walki? Dzięki naszym niezastąpionym kolegom z Kolesa.ru zobaczyć możemy obraz graficzny, na którym widzimy BMW serii 5 w wariancie kombi. Nie jest to jednak zwykła “piątka”. Podniesione zawieszenie, plastikowe nakładki na elementy karoserii to cechy, które sprawiają, że auto mogłoby konkurować z Allroad’em. Trzeba przyznać, że auto prezentuje się bardzo dobrze.
Obraz graficzny oparty jest na wersji 530d. Auto wyposażone jest więc w 3-litrowy sześciocylindrowy motor o mocy 265 koni i momencie obrotowym wynoszącym równe 620 Nm. Pozwala to na rozwinięcie prędkości maksymalnej 250 km/h. Podobnie jak rywale, auto w standardzie wyposażone byłoby w napęd na wszystkie koła. Na tylnej klapie przed oznaczeniem modelu mogłaby się znaleźć literka “x” sygnalizująca terenowy charakter auta. Można przypuszczać, że auto wyposażone byłoby w pneumatyczne zawieszenie, które pozwoliłoby na regulację jego wysokości.
Efektem końcowym byłby samochód all-in-one, dla ludzi, którzy potrzebują auta wszechstronnego, a nie chcą kupować X5 z różnych względów. Jesteśmy naprawdę zaskoczeni, że BMW do tej pory nie wprowadziło samochodu tego typu do produkcji. Będzie miało dobry powód do tego, ponieważ jak sugerują plotki, Mercedes pracuje nad konkurentem dla Audi A4 Allroad, czyli C klasą All-Terrain. Można stwierdzić, że sprzedaż auta tego typu byłaby lepsza w porównaniu do serii 6. Dla porównania, ceny nowego A6 Allroad z 3 litrowym silnikiem diesla zaczynają się od 299 900 zł, natomiast za E klasę w terenowej wersji zapłacić musimy 271 800 zł (2 litrowy diesel), mocniejsza odmiana o mocy 330 koni mechanicznych to wydatek 362 800 zł (3-litrowy diesel).
Foto. kolesa.ru