Pięć miesięcy po oficjalnej prezentacji torowej zabawki z Inglostadt, dostawy R8 LMS GT2 Racer się rozpoczęły, akurat tuż przed świętami Bożego Narodzenia.
Wyścigowe LMS GT2 jest składane w fabryce niemieckiego producenta w Neckarsulm. Co ciekawe, przez tych samych ludzi, którzy zajmują się produkcją drogowego R8. Lecz zanim każdy z egzemplarzy otrzyma ostateczne zielone światło, jest on przygotowywany do dostawy oraz poddawany finalnej inspekcji przez Audi Sport Customer Racing. Każde wyścigowe R8 wyjeżdża z fabryki w lakierze Suzuka Gray, z czarnym dachem oraz limonkowymi akcentami.
Nowe Audi R8 LMS GT2 napędzane jest przez wolnossące V10 o pojemności 5.2 litra, osiągające aż 630KM mocy maksymalnej. Czyni to nową wyścigówkę najmocniejszym autem opracowanym przez Audi Sport Customer Racing.
“Z wypuszczeniem Audi R8 LMS GT2 otwieramy nowy rozdział w naszej historii” W roku 2020, klasa GT2 z pewnością wzbogaci świat wyścigów GT kolejną istotną kategorię, która momentalnie ugościła się na trzech kontynentach.. W dodatku, nasz samochód świetnie nadaje się na track-day’e. Pomimo specyficznego dizajnu konstrukcji zewnętrznej, dzieli on bardzo dużo z drogowym odpowiednikiem. Pozwala to na bliskie zintegrowanie procesu produkcji obu modeli, z czego jesteśmy bardzo dumni.”
– powiedział szef Customer Racing, Chris Renke
Wyścigowe R8 ma kompletnie przeprojektowaną aerodynamikę, w której skład wchodzi duży przedni splitter, przelot powietrza ze zderzaka i ukierunkowanie go ku górze przez maskę, ogromny wlot powietrza nad dachem, pozwalający swobodniej oddychać wielkiej V10-tce, ogromne tylne skrzydło oraz równie ogromny dyfuzor. R8 LMS GT2 Racing spełnia wymogi wyścigów GT2 w Ameryce północnej, Europie oraz Azji. Cena startuje od 398 tys. dolarów, co po naszemu oznacza ok. półtora miliona złotych.
Źródło: Carscoops