Patrząc na Porsche aż prosi się o dopasowanie Ducktail do tej sylwetki. To auto zostało stworzone, aby cieszyć oko idealnymi liniami
Każdy kto uznaje się za fana Porsche wie, czym jest Ducktail w historii marki. Ja powiem tylko jedną nazwę, a wy już sobie wygooglujcie o co mi chodzi – Porsche 911 Carrera RS 2.7.Niemniej jednak teraz kultowy element wraca do żywych, bo najnowszy model 992 został przyłapany podczas testów właśnie z takim spojlerem. Konfiguracja tego samochodu jest o tyle niesamowita i ekscytująca, że zawiera elementy z przyszłej wersji Turbo, a to oznacza wielkie emocje od samego początku.
Najnowsza generacja 911 w wersji Turbo otrzyma silnik o pojemności 3.8 litra, który generuje 650 KM. To pozwala osiągnąć prędkość 330 km/h i czas do setki na poziomie 2,5 sekundy. Imponujące? Zapewne tak, ale jeszcze ciekawsze jest to co może szykować Porsche. Jak wiemy ostatni raz Ducktail pojawił się oficjalnie w 2009 roku wraz z modelem 997.2 Sport Classic. Jeśli nic wam to nie mówi to w skrócie był to współczesny jak na tamte czasy model z ikonicznymi elementami klasycznych 911-stek (felgi Fuchsa, szeroki tył, ducktail, itp.).
Teraz jest szansa, że Porsche wprowadzić albo Carrere RS we współczesnej wersji (jako model limitowany) albo zrobi wersję GT3 RS jako Touring i zastosuje Ducktail do tego tworząc niesamowity technicznie pojazd lub jest też trzecia opcja, że Ducktail dołączy do normalnej oferty Porsche jako opcja w konfiguratorze. Na zdjęciach szpiegowskich widać, że zderzaki pochodzą z wersji Turbo i majądokładnie ten sam kamuflaż, zatem jest jakaś szansa na opcję numer 3, choć raczej najmniej prawdopodobną.
Nowe 911 Turbo zadebiutuje już wiosną 2020 roku, więc wtedy wszystko się wyjaśni, ale do tego czasu musimy domyślać się co tak naprawdę skrywa Porsche. Każda z wymienionych opcji byłaby ciekawa dala nowego modelu, choć możliwość zobaczenia Ducktail w masowej produkcji brzmi jak spełnienie marzeń, szczególnie na nowym nadwoziu 911. Miejmy nadzieję, że w tym przypadku Porsche postawi na historię marki, a nie efekty finansowe.
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.
Comments