Loteryjne warunki sprawiły, że Rene Rast z zespołu Audi Sport Team Rosberg zwyciężył w pierwszym wyścigu na Lausitzringu pomimo fatalnego startu i spadku na pozycję czwartą. Robert Kubica skończył na ostatnim miejscu
Robert Kubica już przed startem awansował o dwie pozycje (z P14 na P12 z powodu kar dla Neweya i Habsburga). Wszyscy kierowcy wystartowali na oponach, przeznaczonych na mokrą nawierzchnię. Błyskawicznie zgasły światła, zaskoczeni tym najbardziej byli Rene Rast, Sheldon van der Linde i niestety Robert Kubica. Także loteryjne warunki im nie pomogły- bowiem parzyste pola startowe wyraźnie były pozbawione przyczepności.
Niemiec spadł na czwarte miejsce, reprezentant RPA na dwunaste a Polak na ostatnią,szesnastą pozycję. Najwięcej na starcie zyskał Ferdinand Habsburg, który awansował o siedem miejsc. Rene Rast, wziął się za odrabianie strat, szybko wyprzedził Philppa Enga i wrócił na trzecie miejsce. Zagubienie Enga wykorzystał też Marco Wittmann, który tym samym znalazł się na czwartym miejscu. Po pierwszym okrążeniu prowadzenie utrzymał Mueller.
Na szóstym okrążeniu Marco Wittmann wyprzedził po zewnętrznej Rasta, który to chwilę wcześniej popełnił błąd i wypadł poza tor. Na początku ósmego okrążenia Rast odzyskał trzecią pozycję. Okrążenie później Fabio Scherer zjechał po slicki, tym samym rozpoczął on serię zjazdów po opony typu slick. Na następnych okrążeniach zaczęli zjeżdżać kolejno Newey, van der Linde, Glock i Eng.Glock i van der Linde podcięli tym samym Habsburga a Eng podciął Rasta i Rockenfellera.
Frijns, dzięki wcześniejszemu zjazdowi do alei seriwisowej wyprzedził Muellera i awansował na piętnastym okrążeniu na pozycję lidera. Szwajcara wyprzedził także Phillipp Eng, a pod koniec okrążenia wyprzedził go jeszcze Marco Wittmann. Na siedemnastym kółku Glock, wyprzedził Rockenfellera. Przez parę kółek mogło się zdawać, że kierowcy BMW “porobili” strategicznie większość zawodników Audi, jednak kilka chwil później Sheldon van der Linde stracił dwie pozycje, na rzecz Habsburga i Neweya. Dwa okrążenia później Rast uporał się z Engiem, a chwilę później z Wittmannem.
Tym razem bez niesamowitego finiszu
Na dwudziestym szóstym okrążeniu Mueller wyprzedził Wittmanna i wrócił na najniższy stopień podium. Chwilę później nastąpiła zmiana lidera. Rast wyprzedził Frijnsa i już do mety nie oddał prowadzenia. Holender z kolei kilka okrążeń później, dał się ograć Muellerowi.
Tak więc Rene Rast zredukował o kilka punktów stratę do Nico Muellera. Oto pełne wyniki wyścigu:
Fot : Media społecznościowe serii, Audi oraz BMW