Toyota #7 wygrała kwalifikacje do 24h Le Mans 2022. Prema Orlen z Robertem Kubicą w składzie awansowała do sesji Hyperpole, zaś ekipom Inter Europol Competition niestety powinęła się noga.

Środa na Circuit de la Sarthe, gdzie w tym roku po raz 90. odbywa się legendarny wyścig 24h Le Mans, zawsze jest zarezerwowana między innymi dla ogólnych kwalifikacji. Godzinna wieczorna sesja to oczywiście moment walki o pozycję startową do wyścigu rozpoczynającego się w sobotę o godzinie 16:00, lecz stawka jest tutaj trochę większa. Załogi, które zajmą pierwsze sześć miejsc w swoich klasach, kwalifikują się bowiem do czwartkowej sesji Hyperpole, w której to rozstrzygają się losy Pole Position w każdej kategorii: Hypercar, LMP2, GTE Pro oraz GTE Am. W tegorocznym wyścigu mamy oczywiście dwa bardzo duże polskie akcenty w klasie LMP2. W pierwszej kolejności trzeba wspomnieć o zespole Prema Orlen Team #9, gdzie ścigać będzie się Robert Kubica, a także ekipa Inter Europol Competition – polski team, który w tegorocznym Le Mans wystawia aż dwie załogi z numerami #34 oraz #43.

24h Le Mans Robert Kubica

Zanim przejdziemy do samego przedstawienia wyników, warto podkreślić, iż na 15 minut przed końcem dzisiejszych kwalifikacji na torze spadł deszcz, który przekreślił jakiekolwiek okazje do poprawy czasów. Sesja więc, choć formalnie trwała ona całą godzinę, tak naprawdę skończyła się po 45 minutach.

Wyjątkowo ciasna okazała się być klasyfikacja Hypercar. Co prawda spodziewanie sesję wygrała Toyota #7 z Jose Marią Lopezem za kierownicą, lecz o 0.1 s za nim znalazł się Glickenhaus #708. Następne miejsca zostały obsadzone przez drugie auto Glickenhausa #709, Alpine #36 oraz Toyotę #8, która zmagała się z pewnymi problemami.

Dla polskich kibiców bardzo ważną informację bez wątpienia będzie awans Prema Orlen Team do sesji Hyperpole. Louis Deletraz, który był za kierownicą auta #9, zajął 6. miejsce – ostatnie premiowane awansem do jutrzejszej sesji. Nie najlepiej wypadły zaś auta Inter Europol Competition – #34 zajęło 15., a #43 – 24. lokatę. Na czele klasy LMP2 znalazł się samochód zespołu WRT #31. Jeśli zaś chodzi o klasyfikacje GTE Pro oraz GTE Am, na czele znalazły się kolejno Porsche 911 RSR zespołu fabrycznego Porsche GT Team #92 oraz Aston Martin Vantage ekipy Northwest AMR #98.

Jutrzejsza sesja Hyperpole, która ostatecznie ustali pozycje przed 24h Le Mans, rozpocznie się o godzinie 20:00.

24h Le Mans Inter Europol Competiion

Fot. Prema Team; Inter Europol Competition

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *