Toyota zdaje się nie odpuszczać w walce o tytuł mistrzowski i zajmuje każdą wolną lukę, aby nikt nie zagroził jej pozycji
Wczoraj pisaliśmy, że Aston Martin potwierdził swój udział w nowej klasie samochodów w Le Mans, która wejdzie w życie w 2021 roku. Są to samochodowe prototypy oparte na konstrukcjach drogowych. Teraz przyszła kolej również na Toyotę, która oficjalnie ogłosiła, że zbuduje prototypowy hypercar specjalnie pod wyścigi Le Mans.
Japoński producent chce postawić na technologię hybrydową, a swój samochód oprze na drogowym GR Super Sport. Co ciekawe konkurencyjny Aston Martin wykorzystuje 6-litrowe V12 i najprawdopodobniej będzie to jedyna jednostka zastosowana w tym samochodzie. Jak widać różne podejścia i wizje na samochód nowej klasy zdecydowanie urozmaicą wyścig.
„Cieszę się, że mogę potwierdzić, że TOYOTA GAZOO Racing będzie kontynuował swoje wyzwanie w wyścigach wytrzymałościowych poza obecnymi przepisami. Dziękujemy ACO i FIA za ich ciężką pracę nad finalizacją tych przepisów, co mamy nadzieję przyniesie nowy złoty wiek wyścigów wytrzymałościowych, z kilkoma producentami walczącymi o Le Mans i FIA World Endurance Championship. Dla TOYOTA GAZOO Racing ta nowa era konkurencji to fantastyczna okazja, aby zademonstrować nasze referencje nie tylko jako zespół wyścigowy przeciwko jednym z najlepszych w branży, ale także jako producent samochodów sportowych. Jestem pewien, że dołączam do fanów i konkurentów, witając nowe przepisy i oczekując ekscytującej ery zawodów w WEC i Le Mans. ”
Shigeki Tomoyama, prezes firmy GAZOO Racing
Obecnie firma jest na etapie projektowania pojazdu, a testy torowe ruszą w 2020 roku. Zdaje się, że nadejdzie złota era wyscigów długodystansowych, ale ciekawy jestem odpowiedzi Porsche. Czy firma podejmie rzuconą rękawicę i zaatakuje pozycję Toyoty, jako mistrza Le Mans?
Odpowiedź na to i inne pytania znajdziemy już za jakiś czas, a już dzisiaj mogę Was zaprosić na naszą relację z Le Mans na żywo, podczas której rozdamy wiele ciekawych nagród. Ruszamy w sobotę o 15:00!
Foto. materiały prasowe Toyota
Założyciel | Redaktor naczelny
Pasjonat motoryzacji i marketingu – wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.