Polsko-włoski team Toyota Chodzeń został nowym zespołem klienckim Toyota Gazoo Racing i wystartuje w nowym sezonie GT4 European Series.
Rok 2021 dla składu Piotr Chodzeń/Antoni Chodzeń zaczyna się naprawdę intensywnie. W styczniu Polacy odwiedzili Bahrajn, gdzie w barwach Scuderia Villorba Corse za kierownicą Maserati Granturismo MC GT4 zdobyli wraz z Patrickiem Zamparinim drugie miejsce w swojej klasie w wyścigu Gulf 12 Hours. Był to równocześnie pożegnalny wyścig dla ich ówczesnego samochodu. Na informacje dotyczące planów Toyota Chodzeń na 2021 rok musieliśmy trochę poczekać, lecz nareszcie otrzymaliśmy sporo konkretów. Najważniejszą informacją z pewnością jest nowe “miejsce pracy” – Toyota Supra GT4. Otwiera to przed zespołem wiele nowych możliwości.
Supra przez cały sezon była rozwijana i dostosowywana przez ekipę CMR. Zmieniano oprogramowanie i homologację właśnie po to, by w tym roku można było oficjalnie korzystać z tego samochodu. Toyota jako firma o sporej renomie chciała, by samochód był konkurencyjny i by dało się w nim wygrywać wyścigi. Nawet pod koniec sezonu, gdy testowaliśmy to auto, wprowadzano ostatnie zmiany z Boschem, który produkuje system ABS. Wszystko po to, by przygotować samochód do sezonu 2021. Teraz jest w mniej więcej finalnej formie.
Antoni Chodzeń, kierowca Toyota Chodzeń
Jest to w tym momencie najnowsze auto GT4 dostępne na rynku, rozwijane i przygotowywane do startów od trzech lat. Tak się złożyło, że Maserati, które nie było w stanie konkurować z nowszymi konstrukcjami musiało pójść w odstawkę. Chcemy reprezentować firmy, z którymi działamy, a z Toyotą współpracujemy najdłużej. To nie był ruch planowany przez wiele lat, ale wszystko ułożyło się po naszej myśli. Toyota, klasa GT4 w której się ścigaliśmy, Supra produkowana w Europie – wszystko idealnie się złożyło.
Dodatkowo ekipa została włączona w poczet klienckiego programu Toyota Gazoo Racing. Polacy są w stanie tym samym powrócić do GT4 European Series, w którym startowali już w latach 2016-2018. W planach jest przejechanie pełnego sezonu składającego się z sześciu podwójnych rund. Zespół pewnie ocenia swoje możliwości i liczy na regularne podia oraz zwycięstwa w swojej klasie.
Startując w wyścigach, każdy chce wygrać. Patrząc realistycznie, w naszej klasie chcemy kończyć każdy weekend na podium. Oczywiście można mówić o zwycięstwach, ale więcej będzie wiadomo po testach. Naszym planem jest jednak walczyć o podia i pierwsze miejsca.
Antoni Chodzeń, kierowca Toyota Chodzeń
Oprócz tego Toyota Chodzeń będzie konkurować z innymi zespołami japońskiego koncernu w klasyfikacji TOYOTA GAZOO Racing Trophy, co motywuje do walki o jak najwyższe cele. Jedno jednak pozostaje niezmienne – współpraca z włoskim teamem SVC.
Przez to, że startujemy teraz wraz z Toyotą w Toyota Gazoo Racing Trophy, będziemy mieli zapewnione wsparcie od ich oddziału wyścigowego. Samochód dalej będzie obsługiwała Scuderia Villorba Corse, czyli team, z którymi działaliśmy wcześniej i jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy. Chcemy ją dalej kontynuować, ale z innym autem.
Antoni Chodzeń, kierowca Toyota Chodzeń
Początek sezonu GT4 European Series planowany jest w dniach 16-18 kwietnia na legendarnym torze Monza. Padok serii odwiedzi po drodze takie areny jak Paul Ricard, Zadnvoort, Spa-Francorchamps i Nurburgring, a finał sezonu odbędzie się na torze Circuit de Catalunya w Bercelonie w dniach 8-10 października.
Foto. materiały zespołu Toyota Chodzeń i Toyota GAZOO Racing