Tesla Model S Plaid

Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Podczas niedawnych Industry Pool, na kilka dni tor Nurburgring opanowała Tesla Model S Plaid. Jak się okazało, chodziło o rekord toru.

Tesla bez wątpienia wyrobiła swoją pozycję na rynku za sprawą pionierstwa w temacie napędów elektrycznych. W dzisiejszych czasach bycie pierwszym nie wystarczy jednak, aby utrzymać się na rynku. Amerykanie doskonale o tym wiedzą, przez co nieustannie starają się podbijać zainteresowanie swoją marką. Takie ruchy, jak kontrowersyjny projekt Cybertrucka czy zapowiadana wersja Space X opóźnionego ponownie modelu Roadster pozostawiają firmę na ustach wielu. Nie inaczej jest z najnowszą wersją modelu, który na dobre rozhulał produkcję modeli w marce. Tesla Model S Plaid stała się hitem pod wieloma względami. Wbudowany komputer, na którym można zagrać w Cyberpunka czy kontrowersyjna kierownica sprawiają, że mimo lat na karku Model S wciąż cieszy się sporym zainteresowaniem. Jednak ten samochód to nie tylko zbiór gadżetów, ale również prawdziwa bestia, co Tesla postanowiła udowodnić w najlepszym miejscu. Mowa oczywiście o Zielonym Piekle.

Tesla Model S Plaid właśnie ustanowiła oficjalny rekord świata czasu dla seryjnego samochodu elektrycznego na torze Nurburgring. Całkowicie niezmodyfikowana, prosto z fabryki. Następny będzie zmodyfikowany Plaid z dodatkowymi elementami aerodynamicznymi, hamulcami z włókna węglowego i oponami torowymi.

Elon Musk

Model S w wersji Plaid, jak pokazuje wydruk czasu, pokonał Północną Pętlę Nurburgringu w czasie 7:30.909. Przebił on tym samym rekord Porsche Taycana, który dokonał tego w czasie koło 7:42 (dokładniejszy wynik nie został podany). Na liście udostępnionej na koncie Twitter Elona Muska znajduje się jednak drugi czas, 7:35.579. Obcinając nagranie udostępnione i opisane przez Teslę jako właśnie rekordowy przejazd, otrzymujemy mimo wszystko wolniejszy z dwóch czasów. Wciąż oczywiście jest to okrążenie szybsze od Porsche o około 6 do 7 sekund, ale podaje lekko w wątpliwość tę drugą, lepszą wartość. Przynajmniej do czasu, aż nie uzyskamy kolejnego nagrania.

Zostawmy jednak na chwilę temat nieścisłości i przyglądnijmy się dwóm rywalom o miano najszybszego elektrycznego sedana na Nurburgringu. Porównując Taycana Turbo S do Modelu S Plaid jasnym jest, które auto będzie mieć przewagę osiągów. Ponad 1000 koni u Amerykanów w porównaniu do około 750 u Niemców robi gigantyczną różnicę. Do tego masa Tesli na poziomie 2,192 kg jest o dokładnie 212 kg mniejsza od Porsche. A jak wiadomo, zarówno większa moc, jak i mniejsza masa, pozytywnie wpływają na osiągi.

Jak jednak Elon wspominał, to nie wszystko, co mają do powiedzenia w temacie Zielonego Piekła. Dotychczasowe czasy i nagrania dotyczą bowiem seryjnej wersji Modelu S Plaid. Zespół znajdujący się w Niemczech wkrótce zmodyfikuje pojazd o torowe opony, hamulce z włókna węglowego, czy elementy aerodynamiczne. Na Twitterze Elon został również o torowy pakiet do Modelu S Plaid. W odpowiedzi przyznał, że aktualizacja oprogramowania pojawi się prawdopodobnie za parę tygodni.

Tesla Model S Plaid

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *