MAN

Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Utrzymanie takiego toru jak Nurburgring Nordschleife wymaga regularnych prac remontowych. Fragmenty Zielonego Piekła otrzymają nowy asfalt.

Nie da się ukryć, że Nurburgring jest jednym z najbardziej wyjątkowych obiektów sportowych na świecie. Pełna nitka tego najdłuższego permanentnego toru świata przekracza 25 kilometrów, dziesiątki zakrętów i około 300 metrów różnicy wysokości. Na dobrą sprawę jednak Nurburgring większość czasu składa się z dwóch pętli: GP i Nordschleife. Kiedy pierwsza z nich ma nieco ponad 5 kilometrów i spełnia najwyższe standardy bezpieczeństwa, to właśnie druga owiała ten obiekt legendą. Północna pętla o długości prawie 21 kilometrów jest prawdziwym reliktem motorsportu, który przez większość dni w sezonie jest dostępny dla zwykłych kierowców. Każdy tego typu obiekt potrzebuje jednak renowacji, a koniec tegorocznych jazd turystycznych 14 listopada otworzył możliwość prac remontowych.

Nurburgring Nordschleife

Odcinki o łącznej długości 2,5 kilometra doczekają się nowego asfaltu. Najbardziej istotnym fragmentem renowacji jest najdłuższa prosta Nordschleife, Döttinger Höhe wraz z łagodnymi łukami Antoniusbuche i Tiergarten. Nawierzchnia ostatnimi czasy była tam mocno pofałdowana, a nowy asfalt umożliwi na bezpieczne rozwijanie wyższych prędkości, szczególnie na Track Day’ach. Na wspomnianych fragmentach toru renowacja się jednak nie skończy, bo remont obejmie następne po nich sekcje. Tuż za Tiergartem prace kontynuowane będą na szykanie Hohenrain aż do połączeń między Nordschleife a pętlą GP oraz linii startu Północnej Pętli. Są to zatem pierwsze kilometry, jakie pokonuje się w czasie okrążenia na jazdach turystycznych. Łącznie remont omawianego odcinka wyceniono na wartość 2,5 miliona euro, a to z kolei daje dokładnie milion euro za kilometr.

Nurburgring Nordschleife z pracami remontowymi - 2,5 km nowego asfaltu

Prace przy asfalcie na naszych torach wyścigowych to jedna z najbardziej emocjonalnych części mojej pracy. Pracujemy tutaj na rzecz 95-letniej historii naszego toru wyścigowego. Zachowanie charakterystyki toru jest zawsze najwyższym priorytetem podczas prac budowlanych. Jednocześnie tworzymy nowoczesny standard, który spełnia dzisiejsze wymagania dotyczące naszych torów.

Alexander Schnobel, kierownik projektu
Nurburgring Nordschleife

Nurburgring nie podzielił się jeszcze pełnym kalendarzem jazd turystycznych na Nordschleife, jednak potwierdzono, że sezon rozpocznie się już w Marcu. Do tego czasu prace renowacyjne asfaltu zostaną już zakończone, a tor oddany do użytku.

Foto. materiały prasowe toru

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *