Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Oficjalnie zakończono remont nawierzchni obiektu Nurburgring (w tym Nordschleife) na sezon 2022. Jazdy turystyczne zaczną się już za tydzień!

Ciężko na świecie wskazać drugi tak wyjątkowy obiekt, jak Nurburgring. Najdłuższy permanentny tor świata przez niemal wiek swojego istnienia zapisał się na kartach historii motoryzacji i motorsportu. Pełna nitka może się pochwalić takimi parametrami jak ponad 25 kilometrów asfaltu, ponad 300 metrów różnicy wysokości czy ponad 150 zakrętów. Ciężko wyobrazić sobie stworzenie tego typu obiektu z takim rozmachem w dzisiejszych czasach. Przez to też tym bardziej kluczowym staje się utrzymanie Zielonego Piekła poprzez jego regularne renowacje. Najnowsze prace remontowe przed sezonem 2022 właśnie się zakończyły, a na tor już za nieco ponad tydzień wjadą pierwsi turyści.

Dottinger Hohe

Tuż po zakończeniu w listopadzie zeszłorocznych jazd turystycznych na pętlę toru wjechała ciężka maszyneria. Zadaniem była rozbiórka starej nawierzchni, a następnie nałożenie nowego asfaltu na odcinki o łącznej długości 2,5 kilometra. Całość renowacji 10 procent pełnej nitki pochłonąć miała budżet 2,5 miliona euro, czyli milion za każdy kilometr. Prace objęły głównie odcinek od Döttinger Höhe, najdłuższej prostej Północnej Pętli, aż do zakrętu Hyundai N na torze Grand Prix. Do tego w kilku sekcjach wymieniono siatki zabezpieczające.

Nurburgring zakończył remont - sezon na jazdy turystyczne już za tydzień!

Od Döttinger Höhe aż do zakrętu Hyundai N na torze Grand Prix położono zupełnie nowy asfalt. Ponadto podczas prac budowlanych w tym roku zainstalowano również inne urządzenia zabezpieczające. 300 metrów nowego ogrodzenia FIA zamontowano na Nordschleife między odcinkami Kallenhard i Wehrseifen.

komunikat prasowy toru Nurburgring

Nurburgring zakończył remont - sezon na jazdy turystyczne już za tydzień!

Ekipa odpowiedzialna za remont sprostała naprawdę wymagającemu zadaniu. W niecałe 4 miesiące udało im się odświeżyć planowaną część toru pomimo utrudniających pracę zimowych warunków.

Ciągłe utrzymywanie około 25 kilometrów toru wyścigowego to ogromne zadanie. Nie chodzi tylko o nowy asfalt, ale także o zachowanie unikalnego charakteru toru.

Alexander Schnobel, kierownik projektu
Dottinger Hohe

Już za nieco ponad tydzień, a konkretniej w weekend 12-13 marca, rozpocznie się sezon na jazdy turystyczne. Na tor wjechać może niemal każdy samochód osobowy czy motocykl zarejestrowany w Europie. To z kolei pozwala każdemu miłośnikowi motoryzacji zapoznanie się z tym kultowym obiektem za kierownicą własnego pojazdu.

Foto. materiały prasowe toru

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *