Założyciel | Redaktor naczelny Pasjonat motoryzacji i marketingu - wielu mówi, że urodził się z benzyną we krwi, lecz lekarze wciąż mają wątpliwości jak to możliwe.

Elektryfikacja motoryzacji trwa w najlepsze, a nowa Skoda ENYAQ iV właśnie zawitała do Polski, gdzie spróbuje podbić nasz rynek – czy to się uda?

Skoda ENYAQ iV to duży elektryczny SUV stworzony w oparciu o modułową platformę dla pojazdów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen. Łączy on w sobie bezpieczeństwo, nowoczesność i wyrazisty design. Model ten jest także wyjątkowo przestronny. Projektanci zaplanowali jego wnętrze tak, by uzyskać jak najwięcej miejsca dla pasażerów i bagażu, zapewniając wszystkim użytkownikom komfort jazdy. ENYAQ iV stanowi przełom w historii marki. To czwarty SUV w portfolio Skody, ale pierwszy z innowacyjnym napędem elektrycznym. Wprowadzenie modelu na rynek to kolejny etap wdrażania strategii zrównoważonej mobilności przez Skodę. Elektryczny SUV produkowany jest fabryce Skody w Mladá Boleslav, która została przebudowana specjalnie z myślą o produkcji nowoczesnych pojazdów elektrycznych.

Skoda ENYAQ iV

Skoda ENYAQ iV oferuje kierowcom niespotykane dotąd możliwości stworzenia specyfikacji odpowiadającej na ich indywidualne potrzeby. W zależności od rozmiaru akumulatora zasięg samochodu wynosi do 536 kilometrów w cyklu WLTP, dzięki czemu pierwszy elektryczny SUV marki jest idealnym wyborem nie tylko do miasta, ale także na dalsze, rodzinne podróże. ENYAQ iV oferuje aż trzy wygodne sposoby ładowania. Jeden z nich to konwencjonalne domowe gniazdo elektryczne 230 V. Drugi to ładowarka ścienna o mocy do 11 kW, która naładuje akumulator w ciągu sześciu lub ośmiu godzin, w zależności od jego pojemności. Trzecia opcja to stacje szybkiego ładowania prądem stałym o mocy do 125 kW, dzięki którym akumulator zostanie naładowany do 80% w zaledwie 38 minut.

Skoda ENYAQ iV

Ceny nowego SUV’a zaczynają się od 182 300 zł za wersję ENYAQ iV 60, czyli wariant o mocy 179 KM (132 kW) z baterią 62 kWh, co przekłada się na zasięg wynoszący 412 km. Sprint do setki? 8,7 s. Jest oczywiście wersja mocniejsza, tak zwane ENYAQ iV 80. W tym przypadku cena bazowa to 211 700 zł, a w zamian otrzymujemy moc 204 KM (150 kW), baterię o pojemności 82 kWh i zasięg wynoszący 536 km. Czas sprintu do setki nie wiele lepszy, bo wynosi o 0,2 sekundy mniej, czyli 8,5 s. Z pełnym cennikiem można zapoznać się na stronie producenta (LINK).

Skoda ENYAQ iV już w Polsce

Nowoczesny system multimedialny w modelu Skoda ENYAQ iV oparty jest na najnowszej generacji modułowych systemach Infotainment i oferuje liczne funkcje online. Centralny element systemu to ekran dotykowy o przekątnej nawet do 13 cali. Kierowca może dostosować jego układ i obsługiwać urządzenie za pomocą dotyku, suwaka dotykowego, gestów multi-touch i ruchów dłoni. Model można wyposażyć również w wyświetlacz typu head-up z rozszerzoną rzeczywistością oraz matrycowe światła FULL LED Matrix. Bezpieczeństwo jest jednym z priorytetów Skody, dlatego elektryczny ENYAQ iV jest wyposażony nie tylko w liczne systemy wspomagające kierowcę, ale także w aż do dziewięciu poduszek powietrznych, dzięki czemu auto zapewni najwyższy poziom bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Flagowy model marki otrzymał również nowoczesne funkcje ułatwiające parkowanie.

Foto. materiały prasowe producenta

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *