Redaktor | Fotograf

Różnica w przypadku BMW M3 Competition to aż 35 koni względem serii. Jak na silnik o tej mocy jest to zdecydowanie pozytywne zaskoczenie.

Jednego nowemu BMW M3 Competition nie można odmówić: pomimo ogromnych kontrowersji, jest zabójczo skuteczne pod względem osiągów. Z pewnością jest to pod tym względem jedno z najlepszych obecnie oferowanych BMW oraz najszybsza generacja M3 w historii. Jednak z czego to wynika? Oczywiście z zastosowanego silnika. Jednostka S58 jest oferowana w dwóch wariantach mocy. W serii wynosi ona 480 koni, jednak w wersji Competition moc wzrasta do 510 koni. Tak to wygląda na papierze, jednak jak jest w praktyce?

Jak pokazują liczne testy, może być jednak znacznie lepiej. W ostatnim filmie AutoTopNL zmierzono właśnie odmianę Competition. Wynik jest naprawdę niesamowity. Seryjny silnik S58 pokazał swój charakter, a komputer wyświetlił pomiar na poziomie 545 koni i 700 niutonometrów. Jest to o 35 koni i 50 niutonometrów więcej niż według producenta. Przyrost robi wrażenie i można powiedzieć, że BMW w gratisie dorzuca stage 0,5.

BMW M3 Competition

Nie jest to pojedynczy przypadek. Na ten sam kanał trafił poprzednio film, w którym zmierzono zwykłą odmianę M3. Tam silnik według producenta rozwija 480 koni, jednak również w tym przypadku wskazanie hamowni okazało się inne. Przyrost to 23 konie i 57 niutonometrów, co stawia seryjne M3 na tym samym poziomie mocy, jaki w teorii powinna rozwijać odmiana Competition. Oznacza to, że BMW tak naprawdę niezależnie od wersji dorzuca 20-30 koni do teoretycznych wartości.

BMW M3 Competition

To wszystko z napędem jedynie na tylną oś. Już niedługo na ulice trafi jednak odmiana MxDrive, która pozwoli napędzić wszystkie 4 koła, a także odłączyć przednią oś. Pozwoli to na przyspieszenie do setki w 3,5 sekundy, a więc o 0,7 sekundy szybciej niż poprzednia generacja. Różnicą względem wersji RWD będzie też to, że jedynie ta druga będzie dostępna z manualem. Taka odmiana będzie przeznaczona jednak głównie dla purystów, którzy jednak stanowią dość dużą część klientów na M3 i M4.

Foto. materiały prasowe producenta Film: AutoTopNL

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *