Renault tydzień po tygodniu składa dokładnie ten sam protest w stronę Racing Point. Zaakceptowano go. Wyniki wyścigu określane są teraz jako ,,tymczasowe”.

Po raz kolejny chodzi o artykuły 2.1, 3.2 oraz dodatek nr 6 do regulacji sportowych F1. Pod lupą znowu są wloty i przewody hamulcowe – części, które wedle regulaminu zespoły muszą wyprodukować same. To właśnie budzi wątpliwości francuskiej ekipy. Według Renault bowiem, Racing Point zaadaptowało je w 100% z bolidu Mercedesa, co w świetle regulaminu jest niedopuszczalne. Wskazuje na to uderzające podobieństwo obu instalacji z zewnątrz.

Racing Point ma za sobą przyzwoity, choć nie fenomenalny wyścig. Lance Stroll zakończył rywalizację na czwartym, a Sergio Perez na siódmym miejscu. Nie mogą oni jednak być pewni swoich zdobyczy punktowych – przy ich nazwisku można aktualnie dopisać ,,pozycja tymczasowa”.

Podczas Grand Prix Styrii 2020, stewardzi otrzymali protest od Renault DP World F1 Team przeciwko BWT Racing Point F1 Team w związku z domniemanym naruszeniem artykułów 2.1 oraz 3.2 i załącznika 6. do Regulaminu Sportowego FIA Formuły 1 w odniesieniu do przodu i przewodów hamulcowych w samochodach 11 i 18. Poproszono przedstawiciela Działu Technicznego FIA o skonfiskowanie odpowiednich części samochodów w ramach przygotowań do przeprowadzenia analizy. Przedstawiciel przekaże stewardom szczegółowe sprawozdanie z ustaleniami i dołączy ocenę prostestu.

Po wyścigu o Grand Prix Węgier 2020, Renault złożyło identyczny protest w tej samej sprawie. Aby ułatwić proces analizy, RP przyznało, że części będące przedmiotem obu protestów zostały użyte w obu Grand Prix. Obie strony oświadczają również i uzgadniają, że nie ma potrzeby ponownej konfiskaty części.

Komunikat stewardów
Renault

Racing Point zajmuje obecnie czwartą pozycję w klasyfikacji konstruktorów, mając tyle samo punktów, co trzeci McLaren. Sergio Perez w klasyfikacji generalnej kierowców zajmuje szóste miejsce, a Lance Stroll plasuje się na P8. Renault za to ma na koncie zaledwie 12 punktów i zajmuje szóste miejsce w konstruktorce. Osiem z nich zdobył Daniel Ricciardo, a Esteban Ocon zainkasował cztery oczka.

Decyzja ma zapaść w dwutygodniowej przerwie między Grand Prix Węgier a wyścigiem o Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Foto. materiały prasowe Renault i Racing Point

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *