W ubiegłym miesiącu mieliśmy okazję zobaczyć Renault Megane eVision. Portal Motor1 zdecydował się przygotować wersję tego prototypu z myślą o silnikach spalinowych.
W połowie października Renault pokazało światu swój nowy pojazd koncepcyjny. Megane eVision, jak sama nazwa sugeruje, ma być dla postronnych obserwatorów wskaźnikiem, w jakim kierunku zamierza pójść francuski producent. Stylistyka samochodu jest naprawdę nowoczesna i minimalistyczna. Dzięki zastosowaniu bardzo cienkich baterii można było pobawić się designem auta. Szerokie rozmieszczenie kół pozwoliło na przykład na zredukowanie zwisów i maksymalne rozszerzenie miejsca wewnątrz wozu. Renault Megane eVision ma otrzymać wersję produkcyjną w 2021 roku. Zostało jednak ono pokazane jedynie w wariancie elektrycznym. Pamiętajmy jednak, że hatchback wciąż jest sprzedawany również z ,,klasycznym” silnikiem spalinowym.
Tę lukę postanowił wypełnić portal motor1.com, który postanowił stworzyć swoją wariację Renault Megane eVision, chociaż literka e raczej tu nie pasuje. Ich prototyp ma bowiem wszystkie dodatki, których wymaga samochód napędzany na benzynę. Przede wszystkim chodzi o dostarczenie w jakiś sposób powietrza do komory silnika. Wloty powietrza są tutaj w pełni funkcjonalne, a nie jak w renderze Francuzów jedynie ozdobą. Większy przewiew daje również przeprojektowany przedni zderzak. Zwiększono również prześwit. Projektanci z Motor1 postarali się jednak, by w projekcie zmienić jak najmniej. To raczej dobry ruch, ponieważ pierwotnie Megane eVision jest samo w sobie wyjątkowo ładne.
Nie ma wątpliwości, że w następnej generacji popularnej Meganki dostaniemy również wariant elektryczny. Francuski koncern chce dość mocno postawić na restrukturyzację gamy silnikowej. Podążanie w kierunku coraz większej elektryfikacji jest w ich modelach nieuchronna. Pojawiły się zresztą już doniesienia, że Renault ma już gotowy silnik napędzany prądem dla Megane V. Ma mieć on 215 koni mechanicznych mocy i dostarczać 300 niutonometrów na wszystkie cztery koła. Bateria miała zaś mieć pojemność 60 kWh i ma pozwolić na przejechanie odcinka Londyn – Newcastle w takim samym czasie jak typowy samochód z silnikiem spalinowym.
Foto. materiały prasowe Renault; Motor1