Redaktor | Fotograf

Każdy zdaje sobie sprawę jak niesamowitym autem jest 911 Turbo S. Prawdopodobnie nie ma na rynku sportowego auta, które lepiej łączy świetne osiągi i komfort jazdy. Jednak z każdą nową generacją, Porsche zaskakuje nas czymś nowym. Najnowszy model ma w opcji pakiet Lightweight, który obniża wagę o 36 kilogramów. W zamian za to otrzymujemy sprint do setki w czasie 2,1 sekundy i czas 1/4 mili na poziomie 9,9 sekundy. Dodatkowym kosztem jest również komfort jazdy.

Oczywiście, Porsche 911 Turbo S od zawsze było kojarzone z niesamowitymi osiągami i dużym komfortem. Jednak generacja 992 podniosła poprzeczkę niesamowicie wysoko. Już standardowa odmiana potrafi przyspieszyć do setki w czasie krótszym niż 2,5 sekundy, a 1/4 mili pokonać w czasie około 10 sekund. Jednak niedawno w ofercie pojawiła się wersja Lightweight, która jak się okazało potrafi jeszcze więcej. Oczywiście nie za darmo, ponieważ pakiet sam w sobie jest drogi i nieco pogarsza komfort użytkowania auta na co dzień.

Porsche 911 Turbo S Lightweight pokonuje 1/4 mili w mniej niż 10 sekund

Magazyn Car and Driver sprawdził, jakie konkretne czasy jest w stanie wykręcić Turbo S Lightweight. Wyniki okazały się naprawdę niesamowite. Do setki auto przyspieszyło w czasie zaledwie 2,1 sekundy. Pokonanie 1/4 mili to kwestia 9,9 sekundy, co jest świetnym wynikiem dla auta seryjnego za takie pieniądze. Niestety, wszystko ma swoją cenę. Choć 50 tysięcy dopłaty dla wielu nie będzie wielkim problemem, to jednak spore ograniczenie komfortu jazdy może być dla wielu niepotrzebne w przypadku 911 Turbo S.

Porsche 911 Turbo S Lightweight pokonuje 1/4 mili w mniej niż 10 sekund

Pakiet Lightweight oszczędza aż 36 kilogramów dzięki zastosowaniu lekkich, cienkich szyb, a także mniejszej ilości izolacji akustycznej. Poza tym, jedyną opcją są kubełkowe fotele. Te z tyłu zostają całkowicie usunięte. 911 Turbo S Lightweight jest także obniżony o 10 milimetrów. Mocno ogranicza to komfort podróży modelem, który oczywiście zapewnia niesamowite osiągi, jednak ma być również wygodnym GT. Mało kto odczuje poprawę osiągów, natomiast z pewnością znajdą się osoby, które skuszą się na pakiet Lightweight.

Foto. materiały prasowe producenta

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *