Miłośnik motoryzacji i motorsportu. Staram się cieszyć pasją na różne sposoby - od dziennikarstwa, przez amatorską rywalizację na torze, po konstruowanie bolidów w ramach AGH Racing - zespołu Formuły Student.

Mistrz Formuły 2 i kierowca Formuły E, Nyck de Vries został kierowcą rozwojowym i rezerwowym Toyota Gazoo Racing w World Endurance Championship.

Brak awansu do Formuły 1 po zdobyciu mistrzostwa w F2 dla wielu może być rozczarowujące. Szczególnie, jeśli mówimy o takim nazwisku, jakim jest Nyck de Vries. Holender jednak mimo nieznalezienia dla siebie miejsca w królowej sportów motorowych nie zamierza dać sobie za wygraną. Od razu po sukcesie w Formule 2 trafił on do zespołu Mercedesa w Formule E, gdzie walczy u boku Stoffela Vandoorne’a, byłego partnera Fernando Alonso w zespole F1 McLarena. Jednakże Nyck nie ma zamiaru ograniczać swojego warsztatu wyścigowych umiejętności, a dzięki doświadczeniu zdobytemu za sterami prototypu LMP2 w holenderskim zespole Racing Team Nederland, znalazł on angaż w najwyższej klasie WEC, stając się kierowcą rezerwowym i rozwojowym w Toyota Gazoo Racing.

Były członek programów juniorskich McLarena i Audi już w tym tygodniu zasiądzie za kierownicą hybrydowego prototypu LMP1 TS050 na torze Paul Ricard, gdzie będzie on testował konfiguracje aerodynamiki przygotowane pod dwie kolejne rundy WEC. Będą to 6-godzinny wyścigi na Spa-Francorchamps oraz legendarny 24-godzinne Le Mans. Nie będzie to jednakże jego pierwsze zetknięcie z maszyną Japończyków, ponieważ Holender miał już okazję zasiąść za kierownicą prototypu Toyoty w grudniu ubiegłego roku podczas testów dla debiutantów. Pokonał on 43 okrążenia toru w Bahrajnie. Zdołał on w tym krótkim czasie pokazać się z dobrej strony i przekonać do siebie ludzi z japońskiego zespołu.

Nyck de Vries

Cieszymy się, że Nyck de Vries do nas dołącza. Byliśmy bardzo zadowoleni z jego testów w Bahrajnie. To kierowca o wielkim potencjale. Razem z Kentą Yamashitą tworzą duet kierowców młodego pokolenia, którzy będą w TOYOTA GAZOO Racing szlifować swoje talenty. Będziemy bacznie się im przyglądać. Przyszłość wygląda obiecująco.

Hisatake Murata, szef zespołu TOYOTA GAZOO Racing.

Sam de Vries z entuzjazmem wypowiadał się na temat dotychczasowych wrażeń z jazdy w TS050, nie mogąc doczekać się dalszej współpracy z japońskim producentem.

Jestem podekscytowany. To dla mnie zaszczyt, że dołączam do TOYOTA GAZOO Racing. Dziękuję zespołowi za tę szansę. Prowadzenie TS050 HYBRID było niesamowitym doświadczeniem. Cieszę się, że znów będę mógł poprowadzić to auto i pracować z zespołem nad kolejnym prototypem.

Nyck de Vries

De Vries poza funkcją kierowcy testowego i rezerwowego ma mieć zaplanowane sesje w symulatorze, a do tego będzie brał czynny udział w rozwoju pojazdu klasy Le Mans Hypercar, która to od roku 2021 zastąpi obecne LMP1.

Holender tym samym zajął dotychczasowe miejsce Thomasa Laurenta, który poza rezerwową posadą w Toyocie jeździł na pełen etat w zespole Signatech Alpine w klasie LMP2.

Nyck de Vries

Foto. @Toyota_Hybrid

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *