Mattias Ekstrom martwi się tym, że w związku z nową specyfikacją samochodów, w DTM może się pojawić wielu pay-driverów.
DTM przejdzie w tym roku poważną zmianę, samochody Class One zostaną porzucone na rzecz samochodów GT3. Dodatkowo w związku z tą roszadą nie będzie już producentów i zespołów fabrycznych. Do tej pory seria DTM słynęła z tego, że była to walka między producentami i bardzo utalentowanymi zawodnikami. Organizacja ta była uznawana za jedną z najmocniejszych pod każdym względem. Było to w dużej mierze możliwe dzięki dużemu zaangażowaniu niemieckich producentów, którzy wydawali bardzo dużo pieniędzy na rozwój. Jednak rosnący apetyt na wyścigi elektryczne w ostatnich latach skłonił ich do spojrzenia na inne kategorie, przez co DTM zamieniło się w serię kierowaną przez prywatnych właścicieli. Mattias Ekstrom, dwukrotny mistrz DTM i mistrz świata w Rallycrossie martwi się, przez tą zmianę niemiecka organizacja będzie miejscem tylko dla kierowców z grubym portfelem.
Dla mnie, bez wsparcia producentów lub producenta, bardzo trudno będzie tej serii być atrakcyjną dla zespołów, które są na poziomie zawodowym i nie finansują się kierowcami-dżentelmenami. Gdyby DTM zaczęło stawać się miejscem dla takich kierowców, myślę, że bardzo szybko zmieniłby się wizerunek tej serii. Z miejsca, w którym jeżdżą najlepsi z najlepszych kierowców, do miejsca, w którym znajdują się ci, którzy mają duży budżet. Martwię się o to i boję się, że tak się to skończy.
Mattias Ekstrom
Szwed uważa, że zarówno producenci, jak i organizatorzy wydali za dużo pieniędzy na nowe specyfikacje aut. Według niego lepiej było te pieniądze zainwestować w ulepszenie tej serii i utrzymanie jej popularności.
Nie powiem, że to zmarnowane pieniądze, ale wydawało się, że zainwestowane w ekstremalny rozwój techniczny po prostu zawyżały cenę produktu w porównaniu z takim, który mógłby być nieco tańszy. Zamiast tego lepiej było część tych pieniędzy zainwestować w większą liczbę wyścigów. Jestem przekonany, że sposób, w jaki wydawano pieniądze w przeszłości, nie był optymalny. Mam nadzieję, że teraz zdadzą sobie sprawę, że więcej wyścigów pomoże uzyskać większą ciągłość serii.
Mattias Ekstrom
Foto. materiały prasowe zespołu EKS RX