Masashi Yamamoto uważa, że Honda może w przyszłości powrócić do F1. Japońska marka opuściła królową motorsportu po zakończeniu sezonu 2021.
Honda udanie pożegnała się F1 jako dostawca silników, pomagając Maxowi Verstappenowi w zdobyciu tytułu mistrzowskiego za sezon 2021. Przedsiębiorstwo z siedzibą w Minato odeszło ze sportu mając za sobą kilka lat współpracy z McLarenem, a następnie obiema stajniami należącymi do Red Bulla. Masashi Yamamoto, szef działu motorsportu japońskiego producenta zgodził się ze stwierdzeniem, że Honda za wcześnie pożegnała się z królową sportów motorowych.
Osobiście uważam, że tak, lecz to rzecz jasna decyzja firmy i rozumiem, w jaką stronę chce ona podążać, więc w końcu musimy to zaakceptować. Ale zawsze mamy wyobraźnię i mam nadzieję, że Honda wróci kiedyś do Formuły 1 (…). To zależy od tego, czy młodzi ludzie w Hondzie będą pasjonatami motorsportu i zdołają przekonać wyższe kierownictwo do powrotu. Ale historia lubi się powtarzać, więc liczę na to, że tak się stanie.
Masashi Yamamoto
![Max Verstappen](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/01/1324541147.jpg)
Yamamoto podsumował minione lata, podkreślając, jak ważne było zaufanie ze strony rodziny Red Bulla, które pomogło udowodnić słuszność prowadzenia projektu po trzech słabych sezonach spędzonych z McLarenem.
Byliśmy w stanie udowodnić słuszność i skuteczność naszej technologii oraz możliwości naszych pracowników. Oczywiście, nie moglibyśmy osiągnąć tych wyników bez głównej roli, jaką odegrali nasi wspaniali partnerzy, Red Bull Racing, z którym wygraliśmy tytuł, a także Scuderia AlphaTauri, która przyjęła nas z otwartym umysłem, pozwalając nam razem iść naprzód po trzech trudnych latach. (…) Możemy powiedzieć, że ten projekt zakończył się sukcesem, gdyż pomogliśmy Maxowi Verstappenowi w zdobyciu Mistrzostwa Świata kierowców.
Masashi Yamamoto
![Max Verstappen (Red Bull) i Masashi Yamamoto (Honda)](https://wokolmotoryzacji.pl/wp-content/uploads/2022/01/GettyImages-1358596060.jpg)
Yamamoto zapewnił, że Honda zamierza wspomóc Red Bulla w rozwijaniu ich własnych silników. 65-latek przyznał, że współpraca będzie wyglądała jednak inaczej niż w poprzednich latach.
Będą to [silniki] Red Bull Powertrains, będziemy ich wspierać, aby osiągali dobre wyniki z Red Bullem i AlphaTauri. Ale na pewno będzie to inna relacja (…). To jest wyzwanie, ale prawda jest taka, że chcą być silniejsi i jeszcze bardziej zintegrowani jako zespół, mając wszystko wewnątrz. Jako Honda chcemy ich wspierać tak bardzo, jak to tylko jest możliwe, korzystając z naszych zasobów, aby uczynić ten projekt udanym.
Masashi Yamamoto
Jednostki napędowe na 2022 rok będą budowane w siedzibie Hondy, znajdującej się w Sakurze. Przed sezonem 2023 ten proces ma zostać przeniesiony do Milton Keynes, centrali Red Bull Racing.
Foto. oficjalne materiały prasowe serii
Comments